Puheet ihmisten tasa-arvosta ovat sanahelinää ja teeskentelyä. Suljin television kesken Wienin Filharmonikkojen konsertin. Epämusikaalisena en voi siitä ammentaa vaikutteita riittävästi. Minuun vaikuttaa eniten kontrolloitu esitys, jossa jokainen palikka osuu paikalleen.
Tanssista tajuan enemmän.
Soiton päälle oli kuvattu ulkopuolinen tanssiesitys. Videoharrastelijana kiinnittyi huomioni, miten hyvin ohjelmassa oli synkronoitu ennakkoon esitetty tanssi ja suorana lähetetty konsertti! Epämusikaalisuudestani ja korvieni puutteista huolimatta aistin täydellisen synkronoinnin! Tanssia tajuan jotenkin.
Kirkasääninen poikakuoro?! Onko se menneeltä ajalta? Jostain on tajuntaani pesiytynyt ajatus tai jonkinlainen seikka, että katolisen kirkon poikakuoron jäsenet savoksi: "salvettiin". Sivistyneesti: kuohittiin. Tieteellisesti kastroitiin.
Miksi?
Siksi ettei heille päässyt muodostumaan "murrosikää". Luonnollinen äänenmuodostus alentuneena, jonka aiheuttaa luonnolliset hormonit.
Poikien luonnollista lahjakkuutta käytettiin väärin. Miksi?????
Siksi, että vallankäyttäjät katsovat oikeudekseen käyttää kaikkia keinoja. Ennen kaikkea uskonnot ja kirkko!!!
Miksi tänä päivänä laulatetaan kirkasäänistä poikakuoroa? Itävallan hallitus ei sillä vahvista vaikutusvaltaansa.
Perinteitä?????
Vahvistetaanko ja kunnioitetaanko perinteitä, sillä, että pidetään yllä vääristynyttä toimintaa? Hyväuskoisuudessani en usko poikia "peukaloitavan" enää. Mutta??? Entä geeniperimä?
Ihmiset eivät ole tasa-arvoisia. Eivätkä tule olemaan. Kun kohtaatte henkilön joka väittää kaikkien ihmisten olevan tasa-arvoisia: Sanokaa heille: Puhutte potaskaa ja muunnettua totuutta, tai poliittista tarkoituksenmukaisuutta!
Kirkasäänisen poikakuoron esitykset??? Joko aika on lopettaa? Teeskentelynä.
EU.n poliitikot julistivat Itävallan boikottiin, kun uskalsivat äänestää parlamenttiinsa "vääränlaisen" enemmistön???!!!
Ikään kuin Itävalta ei olisi itsenäinen valtio? Onko Itävalta Itsenäinen? Entä syy moiseen????
Sattumalta Hitler syntyi Itävallassa?!
Miksi Itävalta laulattaa korkeaäänistä poikakuoroa? Hitler tuomitaan. Miksi ei rehellisesti tunnusteta katolisen kristinuskon tekemiä hirmutöitä? Poikien "salvamista"???
Kuohittiinko pojat Jumalan kunniaksi tai Jeesuksen esimerkiksi? Oliko Jeesus homo???
Tyttärelläni Jaanalla on kaksi häkkilintua. Kuulemma uroksia. Sanoo niitä homoiksi???!!!
Siksikö ne ovat häkissä????
Ajatukseni ja mielipiteenimuodostumat tuntuvat menevän aina väärään suuntaan.
Joskus tunnen olevani "häkissä". Minulle saatetaan sanoa: sinä et keskustele!!! Sinun kanssasi ei voi keskustella!? Eihän sinun kanssasi voi keskustella!!!!!!
Herää kysymys: miksi en saa muodostaa omaa maailmankuvaani? Miksi sitä rajoittaa ympäristö? Miksi ns. yleinen ilmapiiri? Miksi poikkeava luonteenlaatuni? Miksi ympäristöstäni poikkeava poliittinen suuntaus? Miksi yleensä poliittinen kriittisyys???
Semmoinen huomio: uskonto on pyhää: Politiikka on pyhää! Älä erehdy arvostelemaan niitä! Politiikka ja uskonto ovat yksi yhteen: Valtaa tavoittelevat hyväuskoisten kustannuksella!
"Marksis-Leninismi".
Mitä se on? Tai mitä se oli? Samanlaista uskontoa kuin meidän tai katoliskristittyjen oppimme! "Jumaloikaa Johtajaa!!!" Kuka se milloinkin lienee?
Semmoinenkin lause pisti silmiini: "juutalaiskristillinen????" Aivan absurdi ilmaisu! Eihän sellaista ole! Eivät hyväksy juutalaiset. Hyväksyvätkö kristilliset?
"Juutalaiset ovat Kristuksen murhaajia." Entä sitten????? Raamattu ei kerro Kristuksesta, eikä Jeesuksesta. Vain Messiaasta, joka johtaa Israelia.
Vetoavat Raamatun totuuteen. Sehän on jo kauna sitten todistettu tarinaksi. Samankaltaisia ovat Homeroksen tarinat ja Raamatun "totuudet". Kalevalakin! Sekä muut myyttiset tarinat joita löyty
y kaikkien "alkukantaisten" heimoilta.
Joku tai jotkut käyttävät hyväkseen. Ihminen kaipaa uskoa. Olemattomiinkin, kunhan vain joku osaa käyttää sitä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Korkeamman voiman ohjaus. Onko sitä?
Joku kuitenkin osaa käyttää "korkeamman voiman" vaikutusta omien tarkoitusperien todistamiseksi.
Horoskoopit?!
perjantai 1. tammikuuta 2016
keskiviikko 30. joulukuuta 2015
Politiikan vuosi
"Hämmästyttävän vähällä järjellä maailmaa hallitaan." Lööppi huutaa: "Politiikan hullu vuosi 2015."
Eihän vuosi ollut hullu, eikä ole seuraavakaan. Ne vierivät ajallaan luonnon järjestyksen mukaisesti.
Poliitikot olivat erityisen hulluja. Ovat varmaan ainakin yhtä hulluja seuraavanakin vuotena.
Hullua on kannatusmittaukset. Vailla hiventäkään järkeä. Lööppi mekkaloi kannatusten suurista vaihteluista!
"Persujen on vaikea olla hallituksessa nykyisillä kannatuslukemilla". Politiikan toimittaja vai IkiWanha on meistä se tyhmempi?
Olen luullut, että eduskunta päättää, eikä kannatuslukema. Persuilla on täsmälleen saman verran kansanedustajia mitä vaaleissa saivat.
Eikä demareilla ole yhtään edustajaa enempää, mitä vaaleissa saivat. Vai pitäisikö jatkuvasti olla eduskunnan vaihtoviikot?
Puolueiden tyhmien edustajien hymyt levenevät numeroiden kohotessa. Mielessäni välähti: uskaltaako mikään oppositiopuolue ryhtyä hallitukseen? Hallituksessa kannatus hupenee ja oppositiossa turpoaa. Kannattaa olla jatkuvasti oppositiossa, voi päästä ehdottomaan enemmistöön!
102 edustajaa.
Taidan liittyä Suomidemokraatteihin. Otan osaa propakantaan kaikella kiihkolla ja panen likoon kaikki vähäiset kirjoittajan lahjani.
Osoitamme kaikki hallituksen toimet kelvottomiksi ja kansan edun vastaiseksi.
Kikkailemme varjobudjetteja mistään tosiasiasta piittaamatta.
Ensimmäisissä vaaleissa saamme 6 % kannatuksen. Pääsemme nauttimaan puoluetukea. Toisissa vaaleissa saamme 26 %. Edustajien myötä puoluetuki kasvaa ja voimme maksaa velkamme. Rahaa jää vielä mainostamiseen. Emme mene hallitukseen.
Neljännen vaalikauden jälkeen meillä on 106 edustajaa. Kaappaamme vallan välittämättä perustuslaista.
Hallitsemme diktaattorina.
Sillä tavalla Hitler!
Näyttää siltä ettei demokratia toimi. Ei Afrikan keväässäkään.
Eikä hallitus, enempää kuin eduskuntakaan jouda ajamaan valtakunnan asioita, kun pitää keekoilla televisiossa.
Aina kommentoimassa, aivan kuin se olisi tärkein tehtävä.
Eihän vuosi ollut hullu, eikä ole seuraavakaan. Ne vierivät ajallaan luonnon järjestyksen mukaisesti.
Poliitikot olivat erityisen hulluja. Ovat varmaan ainakin yhtä hulluja seuraavanakin vuotena.
Hullua on kannatusmittaukset. Vailla hiventäkään järkeä. Lööppi mekkaloi kannatusten suurista vaihteluista!
"Persujen on vaikea olla hallituksessa nykyisillä kannatuslukemilla". Politiikan toimittaja vai IkiWanha on meistä se tyhmempi?
Olen luullut, että eduskunta päättää, eikä kannatuslukema. Persuilla on täsmälleen saman verran kansanedustajia mitä vaaleissa saivat.
Eikä demareilla ole yhtään edustajaa enempää, mitä vaaleissa saivat. Vai pitäisikö jatkuvasti olla eduskunnan vaihtoviikot?
Puolueiden tyhmien edustajien hymyt levenevät numeroiden kohotessa. Mielessäni välähti: uskaltaako mikään oppositiopuolue ryhtyä hallitukseen? Hallituksessa kannatus hupenee ja oppositiossa turpoaa. Kannattaa olla jatkuvasti oppositiossa, voi päästä ehdottomaan enemmistöön!
102 edustajaa.
Taidan liittyä Suomidemokraatteihin. Otan osaa propakantaan kaikella kiihkolla ja panen likoon kaikki vähäiset kirjoittajan lahjani.
Osoitamme kaikki hallituksen toimet kelvottomiksi ja kansan edun vastaiseksi.
Kikkailemme varjobudjetteja mistään tosiasiasta piittaamatta.
Ensimmäisissä vaaleissa saamme 6 % kannatuksen. Pääsemme nauttimaan puoluetukea. Toisissa vaaleissa saamme 26 %. Edustajien myötä puoluetuki kasvaa ja voimme maksaa velkamme. Rahaa jää vielä mainostamiseen. Emme mene hallitukseen.
Neljännen vaalikauden jälkeen meillä on 106 edustajaa. Kaappaamme vallan välittämättä perustuslaista.
Hallitsemme diktaattorina.
Sillä tavalla Hitler!
Näyttää siltä ettei demokratia toimi. Ei Afrikan keväässäkään.
Eikä hallitus, enempää kuin eduskuntakaan jouda ajamaan valtakunnan asioita, kun pitää keekoilla televisiossa.
Aina kommentoimassa, aivan kuin se olisi tärkein tehtävä.
lauantai 19. joulukuuta 2015
Pommittajat
Uutisissa välähti USAn ulkoministeri. Vaati tarmokkaalla painotuksella sotatoimien lopettamista Syyriassa. !!!???
Ketkäs siellä pommitavatkaan? USA muiden mukana! Eikä uutisia seuraava saa selvää, kuka itseasiassa pommittaa kenenkin puolesta tai ketä vastaan?
USA:stakin on kuulunut sellaista mielipidettä, ettei "ilmaiskuilla saada ratkaisua". Erkkikin on tietävinään tuon. Ei omasta neroudestaan, vaan tapahtumien perusteella. Eikö USA opi?
Vietnam, Irak Afganistan, nyt Syyria. Entä seuraavaksi? Maapallon eri puolilla odottavat päästäkseen mellakoimaan ja pyytämään apua Lännestä!
Maailman poliisinkaan rahkeet eivät riitä. Vallanhalua kyllä riittää!
Eihän korpifilosofin ymmärrys riitä? Aiheellinen epäily. Amerikan Suuri Johtaja lausui: "Olemme saavuttaneet päämäärän. !!!! Päässeet Bagdadiin!
Korpifilosofi kammiossaan totesi:
--- Nythän se vasta alakaa!
Älkää syyttäkö jälkiviisaudesta. Kirjoitin sen johonkin, mutta en arkistoinut, enkä arkistoi tätäkään. Kauanko blogitekstit säilynevät?
Kokoukset näyttävät olevan valttia. Kokoustetaan ja kokoustetaan. Ihan vain tavan vuoksi. Pariisin ilmastokokouksen lopuksi osanottajat hyppivät riemuissaan kuin karkkia saaneet lapset! Semmoinen käytös ei vakuuta! Pelkkää sirkusta, performanssia, jolle taputetaan, vaikka se ei ole edes hauskaa!
Senkin kokouksen anti jää todennäköisesti varsin laihaksi.
Lähestymistapa voisi olla toisenlainen. Moraalilla sormella osoittelu ei lämmitä köyhien kansojen mieltä. Ei myöskään isojen valtioiden asukkaita. Kiina, Intia ja muut Aasian takapajuiset maat tarvitsevat ratkaisuja talouden ongelmiin. Kysytään: Paljonko maksaa? Kuka kustantaa?
He eivät tarvitse moraaliopetuksia, vaan edullisempia ratkaisuja toimintoihinsa. Parempaa elintasoa.
Kukahan neropatti keksi päästökaupat? Aivan järjetöntä!!!! Päästöjä ostetaan ja myydään! Mistä ne tulevat? Mihin ne menevät? Ne päästöt, joista maksavat? Luulisin, että ilmaan!
Vähentääkö päästökauppa päästöjä, kun niitä ostetaan ja myydään??
Entä "Afrikan kevät"? Maailman torvet soivat demokratian ylistystä. Demokratia saapui Afrikkaan!!
Missähän demokratia mahtaa luurata? Afrikan sotimiset heittivät kansalaisia Savon sydämeenkin, Suonenjoelle. Taitaa Afrikassa olla takatalvi?
Ketkäs siellä pommitavatkaan? USA muiden mukana! Eikä uutisia seuraava saa selvää, kuka itseasiassa pommittaa kenenkin puolesta tai ketä vastaan?
USA:stakin on kuulunut sellaista mielipidettä, ettei "ilmaiskuilla saada ratkaisua". Erkkikin on tietävinään tuon. Ei omasta neroudestaan, vaan tapahtumien perusteella. Eikö USA opi?
Vietnam, Irak Afganistan, nyt Syyria. Entä seuraavaksi? Maapallon eri puolilla odottavat päästäkseen mellakoimaan ja pyytämään apua Lännestä!
Maailman poliisinkaan rahkeet eivät riitä. Vallanhalua kyllä riittää!
Eihän korpifilosofin ymmärrys riitä? Aiheellinen epäily. Amerikan Suuri Johtaja lausui: "Olemme saavuttaneet päämäärän. !!!! Päässeet Bagdadiin!
Korpifilosofi kammiossaan totesi:
--- Nythän se vasta alakaa!
Älkää syyttäkö jälkiviisaudesta. Kirjoitin sen johonkin, mutta en arkistoinut, enkä arkistoi tätäkään. Kauanko blogitekstit säilynevät?
Kokoukset näyttävät olevan valttia. Kokoustetaan ja kokoustetaan. Ihan vain tavan vuoksi. Pariisin ilmastokokouksen lopuksi osanottajat hyppivät riemuissaan kuin karkkia saaneet lapset! Semmoinen käytös ei vakuuta! Pelkkää sirkusta, performanssia, jolle taputetaan, vaikka se ei ole edes hauskaa!
Senkin kokouksen anti jää todennäköisesti varsin laihaksi.
Lähestymistapa voisi olla toisenlainen. Moraalilla sormella osoittelu ei lämmitä köyhien kansojen mieltä. Ei myöskään isojen valtioiden asukkaita. Kiina, Intia ja muut Aasian takapajuiset maat tarvitsevat ratkaisuja talouden ongelmiin. Kysytään: Paljonko maksaa? Kuka kustantaa?
He eivät tarvitse moraaliopetuksia, vaan edullisempia ratkaisuja toimintoihinsa. Parempaa elintasoa.
Kukahan neropatti keksi päästökaupat? Aivan järjetöntä!!!! Päästöjä ostetaan ja myydään! Mistä ne tulevat? Mihin ne menevät? Ne päästöt, joista maksavat? Luulisin, että ilmaan!
Vähentääkö päästökauppa päästöjä, kun niitä ostetaan ja myydään??
Entä "Afrikan kevät"? Maailman torvet soivat demokratian ylistystä. Demokratia saapui Afrikkaan!!
Missähän demokratia mahtaa luurata? Afrikan sotimiset heittivät kansalaisia Savon sydämeenkin, Suonenjoelle. Taitaa Afrikassa olla takatalvi?
lauantai 12. joulukuuta 2015
Valtioiden johtajien järki
Toistan yhä uudelleen sanontaa: "Hämmästyttävän vähällä järjellä maailmaa hallitaan"!
Syyriassa järjettömyys kehittyi moneen potenssiin. On valitut edusmiehet, hallitus ja presidentti. Kuitenkin näyttää ettei hallitusta ole, vaan kaaos.
Suuresti ihmetytti, kun niinkin kokenut toimittaja kuin Rauli Virtanen käytti sanontaa: "VapaanSyyrian hallitus." Se ei ole hallitus, vaan sekalainen rosvosakki. Semmoisen päätelmän voi tehdä tiedoista, jotka kuuluu ympäri maailman. Virallista hallitusta ei myöskään voi sanoa hallitukseksi. Virallinen enemmän kuin "vapaa" eivät hallitse, eivät pysty.
Eivät käy edes sotaa, vaan raiskaavat, ryöstävät, tuhoavat pommittamalla ja räjäyttelemällä.
Rauli Virtasen raportissa samassa tv-ohjelmassa näyttivät torilla kävelevää miestä paukuttamassa rynkyllä kohti taivasta. Tyypillinen rosvo, ei sotilas. Sotilas ei tuhlaa paukkuja ilotulitukseen ja kantaa asetta opetetulla tavalla.
Vuosia jatkuva tuho ei näy vielä riittävän. USA, Venäjä, Ranska ja koko EU pommittavat. Uhraavat tähtitieteellisiä summia köyhän maan tuhojen lisäämiseksi.
Järjettömyys ihmetyttää? Kuka on kenen puolella ja kuka ketä vastaan?
USA kapinallisten puolella. Venäjä presidentin hallinnon puolella. Pommittavat rinta rinnan! Kehuvat hävittävänsä Islamistisissit!
Pommit osuvat siviileihin. Pommittajat vakuuttavat iskujen täsmällisyydestä!? Tähänastisen kokemuksen mukaan kaikissa kahinoissa kuolee ja kärsii siviilit. Vanhukset, naiset ja lapset.
Tarkkaavainen lukija huomaa, että edellisen lauseen lainasin poliitikkojen hokemasta!
Jokainen pommin tappama uhri lisää vihaa Länttä kohtaan.
Syyriassa järjettömyys kehittyi moneen potenssiin. On valitut edusmiehet, hallitus ja presidentti. Kuitenkin näyttää ettei hallitusta ole, vaan kaaos.
Suuresti ihmetytti, kun niinkin kokenut toimittaja kuin Rauli Virtanen käytti sanontaa: "VapaanSyyrian hallitus." Se ei ole hallitus, vaan sekalainen rosvosakki. Semmoisen päätelmän voi tehdä tiedoista, jotka kuuluu ympäri maailman. Virallista hallitusta ei myöskään voi sanoa hallitukseksi. Virallinen enemmän kuin "vapaa" eivät hallitse, eivät pysty.
Eivät käy edes sotaa, vaan raiskaavat, ryöstävät, tuhoavat pommittamalla ja räjäyttelemällä.
Rauli Virtasen raportissa samassa tv-ohjelmassa näyttivät torilla kävelevää miestä paukuttamassa rynkyllä kohti taivasta. Tyypillinen rosvo, ei sotilas. Sotilas ei tuhlaa paukkuja ilotulitukseen ja kantaa asetta opetetulla tavalla.
Vuosia jatkuva tuho ei näy vielä riittävän. USA, Venäjä, Ranska ja koko EU pommittavat. Uhraavat tähtitieteellisiä summia köyhän maan tuhojen lisäämiseksi.
Järjettömyys ihmetyttää? Kuka on kenen puolella ja kuka ketä vastaan?
USA kapinallisten puolella. Venäjä presidentin hallinnon puolella. Pommittavat rinta rinnan! Kehuvat hävittävänsä Islamistisissit!
Pommit osuvat siviileihin. Pommittajat vakuuttavat iskujen täsmällisyydestä!? Tähänastisen kokemuksen mukaan kaikissa kahinoissa kuolee ja kärsii siviilit. Vanhukset, naiset ja lapset.
Tarkkaavainen lukija huomaa, että edellisen lauseen lainasin poliitikkojen hokemasta!
Jokainen pommin tappama uhri lisää vihaa Länttä kohtaan.
maanantai 30. marraskuuta 2015
Talvisota
Ihmiset sanoivat: "Sota on syttynyt!"
Myöhemmin filosofoin: --- miten sota syttyy? Kuka sen sytyttää?
"Neuvostoliitto hyökkäsi ilman sodanjulistusta." Miksi pitäisi julistaa? Vaikka olisikin näennäisiä sopimuksia. Suurvallan ei tarvitse pitää sanaansa. Vahvemman oikeus.
Muistan hyvin ihmisten huolen ja pelon: mitä nyt tulee eteen? Miehet vietiin sotaan ja heikot jäivät kotiin. Olin seitsemän vuoden, joten muistan asioita, joita en tietenkään ymmärtänyt.
Sotkivat propagandan ja uskonnon. Typerät mummot keksivät: "Suomi on Jumalan valittu kansa". Jumala auttaa. Minkähän takia se ei auta? Kysyn vaan. Mitenkä se voisi auttaa? Kaikki uskonnot ja jumalat ovat ihmisten keksimiä. Juutalaiset keksivät jumalan. Sitten jotkut keksivät jumalalle pojan, jonka nimissä orjuuttivat puoli maailmaa. Ryöstivät, raiskasivat, tappoivat. Neuvostoliitolla oli oma jumalansa. Se ei auttanut maailman valloitukseen.
Nämä asiat tulivat esille sodan aikana.
Tänä päivänäkin pohtivat turhaan Neuvostoliiton tavoitteita. En ymmärrä kysymystä. Neuvostoliiton ja Saksan sopimus jakoi Eurooppaa. Saksa sai "vapaat kädet Skandinaviaan". Suomi ei ole Skandinaviaa!
En ymmärrä miksi mainitaan Suomi suuremmassa osassa suunnitelmaa? Miksi Neuvostoliitto "halusi katkaista Suomen kahtia". Mitä hyötyä siitä olisi ollut?
Välirauhan sopimuksessa Neuvostoliitto vaati Suomen rakentamaan rautatien rajalta Tornioon. Neuvostoliiton sotilaille annettu ohje: "Kun tapaatte Torniossa ruotsalaisia, olkaa heille ystävällisiä." Suomi sattui olemaan siinä välissä marssille Ruotsin Kiirunaan rautamalmin takia. Tavoite ruotsin ja Norjan poikki Pohjanmeren rannalle. Turha sitä on kaunistella! Suomi vain oli pitempi kanto kaskessa. "Olette vaarallisempia kuin uskoimmekaan!"
Tietoni ovat hajanaiset. Kuitenkin dokumenteista tuli esille Englannin ja Ranskan halu vallata tuo alue. Saksa sinne tuli. nyt siellä on Nato.
Jälkiviisaat joskus moittivat Suomea: "Miksi ei huolinut lännen apua?" Mitä apua? Miten lännen sotilaat olisivat päässeet Suomeen?
Jostain muistan sellaisen määrän kuin 50 000 sotilasta. Suomen talvessa??? ja auttamattomasti myöhässä.
Saksa jo myi Suomen. Kuka suomesta välitti? Länsivallatko? Nehän sanoivat: "Pienten valtioiden aika on ohi." Suomi sai olla yksinään "lännen etuvartiossa" inhaa itää vastaan.
Historian kirjoitus on tarkoituksenmukaista. Kuka kertoo totuuden. Kuinka voisi kirjoittaa totta jos kukaan ei tiedä totuutta?
Elinaikanani moni totuus on "kääntänyt takkia."
Myöhemmin filosofoin: --- miten sota syttyy? Kuka sen sytyttää?
"Neuvostoliitto hyökkäsi ilman sodanjulistusta." Miksi pitäisi julistaa? Vaikka olisikin näennäisiä sopimuksia. Suurvallan ei tarvitse pitää sanaansa. Vahvemman oikeus.
Muistan hyvin ihmisten huolen ja pelon: mitä nyt tulee eteen? Miehet vietiin sotaan ja heikot jäivät kotiin. Olin seitsemän vuoden, joten muistan asioita, joita en tietenkään ymmärtänyt.
Sotkivat propagandan ja uskonnon. Typerät mummot keksivät: "Suomi on Jumalan valittu kansa". Jumala auttaa. Minkähän takia se ei auta? Kysyn vaan. Mitenkä se voisi auttaa? Kaikki uskonnot ja jumalat ovat ihmisten keksimiä. Juutalaiset keksivät jumalan. Sitten jotkut keksivät jumalalle pojan, jonka nimissä orjuuttivat puoli maailmaa. Ryöstivät, raiskasivat, tappoivat. Neuvostoliitolla oli oma jumalansa. Se ei auttanut maailman valloitukseen.
Nämä asiat tulivat esille sodan aikana.
Tänä päivänäkin pohtivat turhaan Neuvostoliiton tavoitteita. En ymmärrä kysymystä. Neuvostoliiton ja Saksan sopimus jakoi Eurooppaa. Saksa sai "vapaat kädet Skandinaviaan". Suomi ei ole Skandinaviaa!
En ymmärrä miksi mainitaan Suomi suuremmassa osassa suunnitelmaa? Miksi Neuvostoliitto "halusi katkaista Suomen kahtia". Mitä hyötyä siitä olisi ollut?
Välirauhan sopimuksessa Neuvostoliitto vaati Suomen rakentamaan rautatien rajalta Tornioon. Neuvostoliiton sotilaille annettu ohje: "Kun tapaatte Torniossa ruotsalaisia, olkaa heille ystävällisiä." Suomi sattui olemaan siinä välissä marssille Ruotsin Kiirunaan rautamalmin takia. Tavoite ruotsin ja Norjan poikki Pohjanmeren rannalle. Turha sitä on kaunistella! Suomi vain oli pitempi kanto kaskessa. "Olette vaarallisempia kuin uskoimmekaan!"
Tietoni ovat hajanaiset. Kuitenkin dokumenteista tuli esille Englannin ja Ranskan halu vallata tuo alue. Saksa sinne tuli. nyt siellä on Nato.
Jälkiviisaat joskus moittivat Suomea: "Miksi ei huolinut lännen apua?" Mitä apua? Miten lännen sotilaat olisivat päässeet Suomeen?
Jostain muistan sellaisen määrän kuin 50 000 sotilasta. Suomen talvessa??? ja auttamattomasti myöhässä.
Saksa jo myi Suomen. Kuka suomesta välitti? Länsivallatko? Nehän sanoivat: "Pienten valtioiden aika on ohi." Suomi sai olla yksinään "lännen etuvartiossa" inhaa itää vastaan.
Historian kirjoitus on tarkoituksenmukaista. Kuka kertoo totuuden. Kuinka voisi kirjoittaa totta jos kukaan ei tiedä totuutta?
Elinaikanani moni totuus on "kääntänyt takkia."
perjantai 13. marraskuuta 2015
Mitä tänään syötäisi?
Kertoivat kananmunaan olevan myrkkyä. Ei vaineskaan, vain keltuainen on myrkkyä. Munasta saa syödä vain valkuaisen, keltuainen joutaa roskiin. Muka kolesterolia. Keltuainen on kananpojan alkuravinto. Kananpojan lihassa ei kuulemma ole kolesterolia. Miksi kananpojassa ei ole kolesterolia? Mihinkä keltuaisen kolesteroli häviää?
Älyvapaa ohje! Paras ravinto haaskuuseen?
Ohjetta en noudattanut, enkä noudata! Enhän syö pelkkiä kananmunia!
Ei tästä ole kauan, kun ravintoviisas lupasi syödä sianlihasta punaisen osan ja läskin kuoria pois.
Missähän tuonkin viisaan järki luuraa? Uusin tieto todistelee punaisen lihan "syöpäläiseksi".
Sipaisin kuitenkin joskus läskin erilleen. Käytin sen läskisoosiin tai paistorasvana. Punaisen osan tarvitsin kaalisoppaan tai hernekeittoon. Kaksinkertainen virhe viisaiden (tyhmien?) mielestä.
Kummasti unohtavat tai tahallaan jättävät kertomatta, että sianlihassa on 60% hyviä rasvoja. Semmoisen opuksen sain käsiini KYSissä, missä niin mainittiin.
Hanna-Kaisan taulukosta yritin kurkkia. Olin huomaavinani sianlihan kohdalla olevan palkissa pidemmälti valkoista osaa kuin punaista.
Margariinia en syö. Käytän voimariinia. Siinä on terveellistä (?) rypsiöljyä ja luonnollista raaka-ainetta; voita, jossa on rasvaliukoisia vitamiineja.
Kukaan ei saa minua uskomaan margariinin terveellisyyteen. Se on teollinen tuote. Moneen kertaan prosessoitu. Keitetty, paistettu, värjätty ja turjattu. Suuret määrät monenlaisia lisäaineita.
Kukaan ei kiistä väitettä, että vähiten värkätty on terveellisintä.
Kuulemma kehutussa oliiviöljyssä on 20% pahoja rasvoja. Margariinissa vielä transrasvoja.
Luotan koettuun tietoon, että jokainen kuolemme viimeisenä tekosenamme.
Semmoinen hokema: kun lunta syö ja vettä juo, ei pahalle haise! Pitää paikkansa. Jokainen lihava kasvattaa kilonsa syömällä liikaa. Miksi?
Miksi lääkäri on lihava? Miksi hoituri on lihava? Miksi yleensä täysjärkinen on lihava? Siksikö kun tietoa tuputetaan niin paljon ettei enää usko erkkikään.
Takavuosina näkyi teeveessä piispa, ordotoksi. Sanomansa kuului näin:
--- Me ordotoksit paastoamme ja kilvoittelemme. ???!!!
Ei vaikuttanut uskottavalta. Miekkonen lähes yhtä paksu kuin pitkä. Mahtui vaivoin kauhtanaansa.
Tällä viikolla esiintyi munkki. Erakko. Todisteli miten vähällä hän tulee toimeen. Tehnyt "köyhyyslupauksen".
Iso mies ja paksu keskikeho. Runsas rasvaprosentti. Muutakin kuin kunta ja vettä. Joka tapauksessa syönyt ja "juonut" enemmän kuin IkiWavanha. IkiWanha on tosiköyhä ilman erillistä ilmoitusta.
Tunnustan velttouteni, vatsan päällä on pari ylimääräistä kiloa. Pientä potemista. Liikunta jäi liian vähälle ja söin edelleen entisen kokoiset annokset.
Älyvapaa ohje! Paras ravinto haaskuuseen?
Ohjetta en noudattanut, enkä noudata! Enhän syö pelkkiä kananmunia!
Ei tästä ole kauan, kun ravintoviisas lupasi syödä sianlihasta punaisen osan ja läskin kuoria pois.
Missähän tuonkin viisaan järki luuraa? Uusin tieto todistelee punaisen lihan "syöpäläiseksi".
Sipaisin kuitenkin joskus läskin erilleen. Käytin sen läskisoosiin tai paistorasvana. Punaisen osan tarvitsin kaalisoppaan tai hernekeittoon. Kaksinkertainen virhe viisaiden (tyhmien?) mielestä.
Kummasti unohtavat tai tahallaan jättävät kertomatta, että sianlihassa on 60% hyviä rasvoja. Semmoisen opuksen sain käsiini KYSissä, missä niin mainittiin.
Hanna-Kaisan taulukosta yritin kurkkia. Olin huomaavinani sianlihan kohdalla olevan palkissa pidemmälti valkoista osaa kuin punaista.
Margariinia en syö. Käytän voimariinia. Siinä on terveellistä (?) rypsiöljyä ja luonnollista raaka-ainetta; voita, jossa on rasvaliukoisia vitamiineja.
Kukaan ei saa minua uskomaan margariinin terveellisyyteen. Se on teollinen tuote. Moneen kertaan prosessoitu. Keitetty, paistettu, värjätty ja turjattu. Suuret määrät monenlaisia lisäaineita.
Kukaan ei kiistä väitettä, että vähiten värkätty on terveellisintä.
Kuulemma kehutussa oliiviöljyssä on 20% pahoja rasvoja. Margariinissa vielä transrasvoja.
Luotan koettuun tietoon, että jokainen kuolemme viimeisenä tekosenamme.
Semmoinen hokema: kun lunta syö ja vettä juo, ei pahalle haise! Pitää paikkansa. Jokainen lihava kasvattaa kilonsa syömällä liikaa. Miksi?
Miksi lääkäri on lihava? Miksi hoituri on lihava? Miksi yleensä täysjärkinen on lihava? Siksikö kun tietoa tuputetaan niin paljon ettei enää usko erkkikään.
Takavuosina näkyi teeveessä piispa, ordotoksi. Sanomansa kuului näin:
--- Me ordotoksit paastoamme ja kilvoittelemme. ???!!!
Ei vaikuttanut uskottavalta. Miekkonen lähes yhtä paksu kuin pitkä. Mahtui vaivoin kauhtanaansa.
Tällä viikolla esiintyi munkki. Erakko. Todisteli miten vähällä hän tulee toimeen. Tehnyt "köyhyyslupauksen".
Iso mies ja paksu keskikeho. Runsas rasvaprosentti. Muutakin kuin kunta ja vettä. Joka tapauksessa syönyt ja "juonut" enemmän kuin IkiWavanha. IkiWanha on tosiköyhä ilman erillistä ilmoitusta.
Tunnustan velttouteni, vatsan päällä on pari ylimääräistä kiloa. Pientä potemista. Liikunta jäi liian vähälle ja söin edelleen entisen kokoiset annokset.
lauantai 7. marraskuuta 2015
Soppa vai mikä sote?
Järkee vai ei? Mikään ei suju suunnitelmien mukaan. IkiWanha Erkki on seuraillut sivusta politiikan tekijöitä. "Kamareihin" ei ole pääsyä. Sodan jälkeen ensimmäiset eduskuntavaalit oli suuri tapahtuma. Savon Sanomista seurasin, mutta Korpelaan se ei tullut jatkuvasti. Parhaiten muistan seutukunnan "korpikommunistit". Aatteen palo loimusi, kun tekivät vallankumousta. Aivan suoraan he eivät sitä ilmaisseet, olivat olevinaan ainoat työläisten etujen ajajat.
Ympäristöni yksinkertaiset ihmiset tajusivat jotenkin Maalaisliiton ja Sosialidemokraatit. Tuskin kuitenkaan ymmärsivät demokratiasta enempää kuin minäkään.
Kirjaimet SKDL herättivät kysymyksiä, aprikointia: Mikähän se on?
Korpelan tuvassa teki vaalityötä oma-alotteisesti Matti Myllynen. Pienen mökin mies Ohekanavan varrelta. Ei mikään järjen jättiläinen, mutta melkoinen suupaltti.
Akkaatta mummo touhusi hellan luona. Kysyi merkitystä.
Matti Myllynen valisti, puhui vuolaasti:
Se on temokraatti. Paljas temokraatti. Siinä ei ou mittään sosiaalia!
Paljastemokraatit pyrkivät valtaan.
Ovatko tämän päivän poliitikot enemmän tai vähemmän "mattimyllysiä"? Heillä on oppiarvoja sekä titteleitä. Tavoitteena valta.
Poliitikot ja median henkilöt puhuvat vallasta ja sen halusta. Kunnallisvaalienkin yhteydessä mainitaan valta. Sitäkö se vain on? Valtaa! Eikö sen pitäisi olla vastuullista asioiden hoitamista.
Jos Suomen etu on kysymyksessä, niin silloin ei ole suurta eroa puolueiden kesken. Mutta kun on puolueiden etu, niin miksi se ei olisi Suomen etu?
Yksittäinen poliitikko usein tavoittelee mammonaa ja gloriaa. Inhimillistä.
Sote-soppaankin sotkevat valtapyrkimyksiä. Etelän keskukset vastaan "turvenuijat". Tuommoista haukkumanimeä käyttivät "jälkiviisaat" merkkihenkilöt Erola ja Isokallio meikäläisistä maakuntien ihmisistä. Hymyilivät ivallisesti.
Juha Sipilä mainitsee miljardilukuja, jotka säästetään. IkiWanha eppäelöö. Hihasta vedetyiltä summat tuntuvat. IkiWanhan kokemus kertoo: Mitä tahansa poliitikot suunnittelevatkin, aina kustannukset lisääntyvät. Yhä enemmän miljardeja kuluu. Todennäköisesti tässäkin tapahtuu niin.
Läänit lopetettiin tarpeettomina. Nyt puuhataan "maakuntien Suomea". Järkee vai ei? Sama uudelleen, vain eri paketissa. Läänien ja maakuntien alueet pysyvät ennallaan?! Ihmiset vain ovat katoava luonnonvara.
Kärrätään Helsinkiin kaikki kynnelle kykenevät ja loput "karjakunnan autoon".
"Sairaanhoitopiirit lopetetaan". ?!?! Mitä sitten tilalle?
Radiosta kuulemaani hätkähdin. Miksikö? Siksi että sillä hetkellä olin KYSin osastolla jonkin operaation takia. Mitä sen tilalle? Mielestäni aiheellinen kysymys. Tajuntaani ei silloin vielä pesiytynyt sotesoppa.
Menen vähän pilkkaamisen puolelle. Ovatko suunnittelijat täysjärkisiä, vaiko ainoastaan poliitikkoja?
Entä jos olisi käyttäydytty vanhojen kansojen kulttuurin tavoin ja istuttu persiitten päälle. Eduskunnan istuntosalissa istuminen kun tuntuu hedelmättömältä! Enimmäkseen suunsoittoa ja vastapuolen nälvimistä. Ja vaalityötä!
Sain hyvää hoitoa, jota silläkin hetkellä koin. Ainoat kohtaamani epämiellyttävyydet tulivat henkilöiltä. Ei systeemin vikana.
Kohtuullisesti toimiva systeemi. Miksi ei vain alettu järkeistämään?
Tuhlattu aikaa ja energiaa, rahaakin? Sinä aikana olisi ennättänyt korjata monta epäkohtaa, jos olisi ollut kanttia tunnustaa tehottomuutta.
Mistä sitten säästetään? Sairaanhoitajista, lääkäreistä, tai muusta henkilökunnasta? Esimiehistäkö ei mielellään? Pomoja pomojenkin päälle halutaan! Kun pomoiksi kelpaa poliitikot!
Jos joku sanoo ymmärtävänsä sotesoppaa, niin valehtelee. Kukaan ei pysty laskemaan edes miten monta yksityiskohtaa se sisältää. Tuhannet eivät riitä numeroiksi! Eikä kymmenet tuhannet!
Miljooniako?
IkiWanha eppäelöö, että sotkuinen soppa tulee. Ja hinta nousee. Entä miten paljon kustannuksia tulee läänien korvaamisella?
Kokonaisuutta ei poliitikot pysty hahmottamaan.
Kirjoitin taas tajunnan virtaa....
Ympäristöni yksinkertaiset ihmiset tajusivat jotenkin Maalaisliiton ja Sosialidemokraatit. Tuskin kuitenkaan ymmärsivät demokratiasta enempää kuin minäkään.
Kirjaimet SKDL herättivät kysymyksiä, aprikointia: Mikähän se on?
Korpelan tuvassa teki vaalityötä oma-alotteisesti Matti Myllynen. Pienen mökin mies Ohekanavan varrelta. Ei mikään järjen jättiläinen, mutta melkoinen suupaltti.
Akkaatta mummo touhusi hellan luona. Kysyi merkitystä.
Matti Myllynen valisti, puhui vuolaasti:
Se on temokraatti. Paljas temokraatti. Siinä ei ou mittään sosiaalia!
Paljastemokraatit pyrkivät valtaan.
Ovatko tämän päivän poliitikot enemmän tai vähemmän "mattimyllysiä"? Heillä on oppiarvoja sekä titteleitä. Tavoitteena valta.
Poliitikot ja median henkilöt puhuvat vallasta ja sen halusta. Kunnallisvaalienkin yhteydessä mainitaan valta. Sitäkö se vain on? Valtaa! Eikö sen pitäisi olla vastuullista asioiden hoitamista.
Jos Suomen etu on kysymyksessä, niin silloin ei ole suurta eroa puolueiden kesken. Mutta kun on puolueiden etu, niin miksi se ei olisi Suomen etu?
Yksittäinen poliitikko usein tavoittelee mammonaa ja gloriaa. Inhimillistä.
Sote-soppaankin sotkevat valtapyrkimyksiä. Etelän keskukset vastaan "turvenuijat". Tuommoista haukkumanimeä käyttivät "jälkiviisaat" merkkihenkilöt Erola ja Isokallio meikäläisistä maakuntien ihmisistä. Hymyilivät ivallisesti.
Juha Sipilä mainitsee miljardilukuja, jotka säästetään. IkiWanha eppäelöö. Hihasta vedetyiltä summat tuntuvat. IkiWanhan kokemus kertoo: Mitä tahansa poliitikot suunnittelevatkin, aina kustannukset lisääntyvät. Yhä enemmän miljardeja kuluu. Todennäköisesti tässäkin tapahtuu niin.
Läänit lopetettiin tarpeettomina. Nyt puuhataan "maakuntien Suomea". Järkee vai ei? Sama uudelleen, vain eri paketissa. Läänien ja maakuntien alueet pysyvät ennallaan?! Ihmiset vain ovat katoava luonnonvara.
Kärrätään Helsinkiin kaikki kynnelle kykenevät ja loput "karjakunnan autoon".
"Sairaanhoitopiirit lopetetaan". ?!?! Mitä sitten tilalle?
Radiosta kuulemaani hätkähdin. Miksikö? Siksi että sillä hetkellä olin KYSin osastolla jonkin operaation takia. Mitä sen tilalle? Mielestäni aiheellinen kysymys. Tajuntaani ei silloin vielä pesiytynyt sotesoppa.
Menen vähän pilkkaamisen puolelle. Ovatko suunnittelijat täysjärkisiä, vaiko ainoastaan poliitikkoja?
Entä jos olisi käyttäydytty vanhojen kansojen kulttuurin tavoin ja istuttu persiitten päälle. Eduskunnan istuntosalissa istuminen kun tuntuu hedelmättömältä! Enimmäkseen suunsoittoa ja vastapuolen nälvimistä. Ja vaalityötä!
Sain hyvää hoitoa, jota silläkin hetkellä koin. Ainoat kohtaamani epämiellyttävyydet tulivat henkilöiltä. Ei systeemin vikana.
Kohtuullisesti toimiva systeemi. Miksi ei vain alettu järkeistämään?
Tuhlattu aikaa ja energiaa, rahaakin? Sinä aikana olisi ennättänyt korjata monta epäkohtaa, jos olisi ollut kanttia tunnustaa tehottomuutta.
Mistä sitten säästetään? Sairaanhoitajista, lääkäreistä, tai muusta henkilökunnasta? Esimiehistäkö ei mielellään? Pomoja pomojenkin päälle halutaan! Kun pomoiksi kelpaa poliitikot!
Jos joku sanoo ymmärtävänsä sotesoppaa, niin valehtelee. Kukaan ei pysty laskemaan edes miten monta yksityiskohtaa se sisältää. Tuhannet eivät riitä numeroiksi! Eikä kymmenet tuhannet!
Miljooniako?
IkiWanha eppäelöö, että sotkuinen soppa tulee. Ja hinta nousee. Entä miten paljon kustannuksia tulee läänien korvaamisella?
Kokonaisuutta ei poliitikot pysty hahmottamaan.
Kirjoitin taas tajunnan virtaa....
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
