Popsin runsaan lounaani. Katselin telkusta "Mördökkin" uusintaa. Ennen lounasta käpäisin A-kaupassa. Lutkutin konjakkia runsaasti; hiukan yli desin.
Telkun jälkeen pötkähdin pitkälleni. Nukahdin. Päiväunia en pysty hyödyntämään, kuin humalassa.
Keittiössä kasa astioita. Olkoon, keitän ensin kahvin.
Miksi ihmeessä yhden hengen taloudessa voi olla tuommoinen määrä tiskattavaa? Katsotaan.
Juontuu eilisestä.
700 g Kaslerpaisti pakasteesta. Pehmitin yön yli jääkaapissa. Leikkelin sentin paksuisiksi viipaleiksi sen suuntaisesti, että sain rasvaa viipaleihin suunnilleen tasaisesti. Kärvensin isolla pannulla, johon lorautin aluksi hiukan rypsiöljyä.
2,7 l kattilaan muutamia nahistuneita porkkanoita, kaalin jämä, melkoinen lohkare ja kaksi sipulia. Kattila tuli kukkuroilleen. Keittimestä kuumaa vettä sen verran mitä arvioin tarvittavan. Sain ne kiehumaan, virta pienimmälleen ja kupurainen kansi päälle. Välillä painelin.
Mahtuivat nipin napin kattilaan, kun kaalit kutistuivat.
Söin kaksi viipaletta ja jonkin verran kaalimössöä. Kattilaan jäi kosteutta niin paljon, että arvelin käyttäväni lopun kastikkeena. Arviolta kolmen päivän veroksi.
Tänään keitin perunoita. Kaalimössöä kastikkeena. Kaksi pakkausta kylmään.
Näin paljon tiskaamista:
Yksi kattila kaalimössöstä, toinen perunan keitosta, kolmas syönnökseni lämmityksestä.
Matala lautanen. Pieni lasiasetti tomaateilta. Juomalasi. Pienempi lasi konjakilta. Kahvimuki. Suodinsuppilo. Iso lusikka. Pieni lusikka. Kolme veistä. Eiliseltä jäänyt matala lautanen.
Heittäydyin sohvalle. Nousin pian. Muistin keitetyt perunat jääkaapissa. Helpompi kuoria nyt ennen kuin ehtivät kuivahtaa.
Ruokaa on vielä kahdeksi päiväksi. Samoin konjakkia; ostin 35 cl pullon.
Näillä eväillä yritän tulla toimeen.
tiistai 12. tammikuuta 2016
tiistai 5. tammikuuta 2016
Erkin elokuvien teko
Oli muuten takkuista touhua.
Pielaveden Kansalaisopiston videopiirissä saimme oppia vakavalla mielellä tehtävään harrastukseen.
Jospa minäkin joskus voisin? Videokameraa teki mieli. Maksoivat maltaita. Opettajamme Ensio Pietikäinen epäili: josko minulla on rahaa? Epäilyyn oli vahvasti aihetta.
Siitä on niin kauan aikaa, etten voi muistaa herätettä, joka ohjasi minut Hannu Kataiselle.
Panasonicin SVHS-C kameraa suunniteltiin. Hinnat teknillisyyden mukaan:
Noin 7000- ,8000- ja 9000-. Elettiin markka-aikaa. 8 tonnin ja 9 tonnin kamerat laadullisesti samanarvoiset. Ero lähinnä etsimessä.
Päädyin 7 tonnin laitteeseen. Hannu Katainen lupasi sen tukkuhinnalla, hänelle riitti saamansa kassa-alennus. Se tuntuu vähältä, mutta Hannulle lankesi lasku maksettavaksi kahden viikon kuluttua. Käteisellä maksamani summa hyödytti sinä aikana liiketoimintaa.
Maahantuojalta oli seitsemän tonnin mallit loppuneet. Lähettivät siihen hintaan Kahdeksan tuhannen markan kameran. Kaksinkertainen "halpuutus".
Kai siinä oli myös hiukan tuttavan kauppaa. Hannun isän kanssa teimme paljon yhteistyötä. Kamerakaupan aikaan olin tunnetusti vähävarainen.
Jalustan hinnasta en tinkinyt.
Ei kun kuvaamaan!
Siitä kamerasta oli suurin hyöty, että kuvaajan silmä kehittyi jonkin verran. Oppimista. Samuli sai ottaa ensi askeleet videohommiin. Jossain vaiheessa annoin kameran Samulille. On sitä näköjään käytetty. Yritin sillä ajaa nauhaa DVDlle. Ei onnistunut. Piti hirmuista räminää.
Kuvasin sillä Petäjäjärvellä ja Korkeakoskella. Yksi teos Sydänyhdistyksen toiminnasta. Lehtokertun pesästä tein dokumentin. Muutamia perhejuhlia.
Jouduin muuttamaan Rautalammille. Sattui asuinpaikka järven rannalle. Kuljeksin maisemissa. Päässäni naksahti.
Pankki antoi entisen lisäksi remonttirahaa. Hullaannuin ostamaan. Panasonic MX-500 mini-dv. Maksoi paljon. Hiukan helpotusta näytekamerasta. Jotain 1570 €. Toinen pienempi 890 €. Se olikin tarpeen.
Tietokone ja ohjelma Pinnacle 9. Alkeellinen ohjelma maksoi liikaa, kun piti olla videokortti koneeseen. Langaton mikki.
Ei kun ähräämään!
Laadukas MX-500 osoittautui oikukkaaksi. Mikään tietokone ei tunnistanut sitä helposti. Sain yrittää useita kertoja ennen kuin sai materiaalin koneelle. Pienemmän kameran tunnisti silloinen kone ja myös nykyiseni sekä läppäri. Jokaisella kerralla. Ei ongelmia.
Kun tietäisi, niin seviäisi helpommalla. Ei ollut asiantuntijaa avuksi. Ensimmäisen tekeleen sain kohtuudella.
Mutta seuraavassa jo känkkäsi. Editoidessa pääsin vain alkuun. sitten alkoi kuva viippaamaan ja toppasi kahden minuutin päästä. Omaksi virheekseni luulin. Etsin mahdollisuutta häiriöön kuvauksessa.
Havaitsin että viippaava osa tuli raidalle oikein kahden minuutin pituisena.
Tutkailin. Häiriö tuli sykäyksenä 40 sekunnin kohdalla.
Otin käyttöön alkupätkästä vähän yli minuutin ja sen jälkeen loppuosan, jotka ymppäsin yhteen.
Nyt tiedän, että vika ei ollut kuvassa.
Tuhlaantui levyjä.
Kone temppuili, eikä antanut joka kerta valmista levyä.
Ostin DVD-laitteen joka tallensi ja poltti. Kun sain suurin uhrauksin koneesta yhden valmiin ulos. Kopioin laitteella lisää. Pääsin päämäärääni.
Levyjä pilaantui runsaasti. Joku olisi luovuttanut, minä hullu jatkoin.
DVD-laitteen valmistamat eivät toimineet kaikissa laitteissa, vaikka niin väitetiin, kun tekee
neuvotulla tavalla.
Eivät toimineet. Se on sitä digitalisuutta! Laadukkaissa laitteissa toimivat.
Vasta nyt kun on jo edistyneempiä ohjelmia, tajusin virheen editoinnissa tulevan kaapatessa. Kaikissa tekeleissä, jotka aloitin heti kameran käynnistyttyä, oli virhesykäys, mutta kun kuvauksen alkuosaa en tarvinnut, sykäyskohta jäi joutilaaseen materiaaliin.
Sitä en tiedä, oliko virhe koneen, vai ohjelman?
Tietokoneeseen olisin saanut takuuseen levykeaseman. Otin ylimääräistä takuuaikaa.
En osannut epäillä polttolaitetta, vaikka se siihen vihjasi.
Tämmöisellä ähräämisellä tein Ohemäen koulusta ohjelman. Lähes tunti!
Tänään on paremmat laitteet, mutta huonompi kunto päässä ja rungossa.
Semmoinen aprikointi: Äiti kutoi mattoa 85 v ikäisenä. Kunpa pystyisin tekemään parhaan videoni saman ikäisenä! Perästä kuuluu, jos?????
Pielaveden Kansalaisopiston videopiirissä saimme oppia vakavalla mielellä tehtävään harrastukseen.
Jospa minäkin joskus voisin? Videokameraa teki mieli. Maksoivat maltaita. Opettajamme Ensio Pietikäinen epäili: josko minulla on rahaa? Epäilyyn oli vahvasti aihetta.
Siitä on niin kauan aikaa, etten voi muistaa herätettä, joka ohjasi minut Hannu Kataiselle.
Panasonicin SVHS-C kameraa suunniteltiin. Hinnat teknillisyyden mukaan:
Noin 7000- ,8000- ja 9000-. Elettiin markka-aikaa. 8 tonnin ja 9 tonnin kamerat laadullisesti samanarvoiset. Ero lähinnä etsimessä.
Päädyin 7 tonnin laitteeseen. Hannu Katainen lupasi sen tukkuhinnalla, hänelle riitti saamansa kassa-alennus. Se tuntuu vähältä, mutta Hannulle lankesi lasku maksettavaksi kahden viikon kuluttua. Käteisellä maksamani summa hyödytti sinä aikana liiketoimintaa.
Maahantuojalta oli seitsemän tonnin mallit loppuneet. Lähettivät siihen hintaan Kahdeksan tuhannen markan kameran. Kaksinkertainen "halpuutus".
Kai siinä oli myös hiukan tuttavan kauppaa. Hannun isän kanssa teimme paljon yhteistyötä. Kamerakaupan aikaan olin tunnetusti vähävarainen.
Jalustan hinnasta en tinkinyt.
Ei kun kuvaamaan!
Siitä kamerasta oli suurin hyöty, että kuvaajan silmä kehittyi jonkin verran. Oppimista. Samuli sai ottaa ensi askeleet videohommiin. Jossain vaiheessa annoin kameran Samulille. On sitä näköjään käytetty. Yritin sillä ajaa nauhaa DVDlle. Ei onnistunut. Piti hirmuista räminää.
Kuvasin sillä Petäjäjärvellä ja Korkeakoskella. Yksi teos Sydänyhdistyksen toiminnasta. Lehtokertun pesästä tein dokumentin. Muutamia perhejuhlia.
Jouduin muuttamaan Rautalammille. Sattui asuinpaikka järven rannalle. Kuljeksin maisemissa. Päässäni naksahti.
Pankki antoi entisen lisäksi remonttirahaa. Hullaannuin ostamaan. Panasonic MX-500 mini-dv. Maksoi paljon. Hiukan helpotusta näytekamerasta. Jotain 1570 €. Toinen pienempi 890 €. Se olikin tarpeen.
Tietokone ja ohjelma Pinnacle 9. Alkeellinen ohjelma maksoi liikaa, kun piti olla videokortti koneeseen. Langaton mikki.
Ei kun ähräämään!
Laadukas MX-500 osoittautui oikukkaaksi. Mikään tietokone ei tunnistanut sitä helposti. Sain yrittää useita kertoja ennen kuin sai materiaalin koneelle. Pienemmän kameran tunnisti silloinen kone ja myös nykyiseni sekä läppäri. Jokaisella kerralla. Ei ongelmia.
Kun tietäisi, niin seviäisi helpommalla. Ei ollut asiantuntijaa avuksi. Ensimmäisen tekeleen sain kohtuudella.
Mutta seuraavassa jo känkkäsi. Editoidessa pääsin vain alkuun. sitten alkoi kuva viippaamaan ja toppasi kahden minuutin päästä. Omaksi virheekseni luulin. Etsin mahdollisuutta häiriöön kuvauksessa.
Havaitsin että viippaava osa tuli raidalle oikein kahden minuutin pituisena.
Tutkailin. Häiriö tuli sykäyksenä 40 sekunnin kohdalla.
Otin käyttöön alkupätkästä vähän yli minuutin ja sen jälkeen loppuosan, jotka ymppäsin yhteen.
Nyt tiedän, että vika ei ollut kuvassa.
Tuhlaantui levyjä.
Kone temppuili, eikä antanut joka kerta valmista levyä.
Ostin DVD-laitteen joka tallensi ja poltti. Kun sain suurin uhrauksin koneesta yhden valmiin ulos. Kopioin laitteella lisää. Pääsin päämäärääni.
Levyjä pilaantui runsaasti. Joku olisi luovuttanut, minä hullu jatkoin.
DVD-laitteen valmistamat eivät toimineet kaikissa laitteissa, vaikka niin väitetiin, kun tekee
neuvotulla tavalla.
Eivät toimineet. Se on sitä digitalisuutta! Laadukkaissa laitteissa toimivat.
Vasta nyt kun on jo edistyneempiä ohjelmia, tajusin virheen editoinnissa tulevan kaapatessa. Kaikissa tekeleissä, jotka aloitin heti kameran käynnistyttyä, oli virhesykäys, mutta kun kuvauksen alkuosaa en tarvinnut, sykäyskohta jäi joutilaaseen materiaaliin.
Sitä en tiedä, oliko virhe koneen, vai ohjelman?
Tietokoneeseen olisin saanut takuuseen levykeaseman. Otin ylimääräistä takuuaikaa.
En osannut epäillä polttolaitetta, vaikka se siihen vihjasi.
Tämmöisellä ähräämisellä tein Ohemäen koulusta ohjelman. Lähes tunti!
Tänään on paremmat laitteet, mutta huonompi kunto päässä ja rungossa.
Semmoinen aprikointi: Äiti kutoi mattoa 85 v ikäisenä. Kunpa pystyisin tekemään parhaan videoni saman ikäisenä! Perästä kuuluu, jos?????
Harmittava uni
Tulin junamatkalta. Astuin vanhan ajan asemalla hämärään huoneeseen. Siinä ei ollut ikkunoita. Vain yksi ovi josta sinne tulin ja toinen ovi ulos. Ei mitään kalusteita. Kaksi lipunmyyntipaikkaa. Lasien takana vain mustaa, henkilöitä ei näkynyt.
Lähimmän lipunmyyntikopin kohdalla lattialla lojui passi, samanlainen sininen kuin omani suomalainen. Nostin sen ylös, enkä vilkaissut, vaan työnsin sen mustasta luukun aukosta sisään.
Ketään ei näkynyt. Passi liukui kuin automaatista takaisin.
Otin sen käteeni. Se oli Humbrey Bogardin passi ja minä olin sen jälkeen Humbrey Bogard!
Harmistuin:
Miten minulle nyt tulee Savon Sanomat, kun se on tilattu Erkki Jauhiaisen nimellä?
Lähimmän lipunmyyntikopin kohdalla lattialla lojui passi, samanlainen sininen kuin omani suomalainen. Nostin sen ylös, enkä vilkaissut, vaan työnsin sen mustasta luukun aukosta sisään.
Ketään ei näkynyt. Passi liukui kuin automaatista takaisin.
Otin sen käteeni. Se oli Humbrey Bogardin passi ja minä olin sen jälkeen Humbrey Bogard!
Harmistuin:
Miten minulle nyt tulee Savon Sanomat, kun se on tilattu Erkki Jauhiaisen nimellä?
perjantai 1. tammikuuta 2016
Tasa-arvo
Puheet ihmisten tasa-arvosta ovat sanahelinää ja teeskentelyä. Suljin television kesken Wienin Filharmonikkojen konsertin. Epämusikaalisena en voi siitä ammentaa vaikutteita riittävästi. Minuun vaikuttaa eniten kontrolloitu esitys, jossa jokainen palikka osuu paikalleen.
Tanssista tajuan enemmän.
Soiton päälle oli kuvattu ulkopuolinen tanssiesitys. Videoharrastelijana kiinnittyi huomioni, miten hyvin ohjelmassa oli synkronoitu ennakkoon esitetty tanssi ja suorana lähetetty konsertti! Epämusikaalisuudestani ja korvieni puutteista huolimatta aistin täydellisen synkronoinnin! Tanssia tajuan jotenkin.
Kirkasääninen poikakuoro?! Onko se menneeltä ajalta? Jostain on tajuntaani pesiytynyt ajatus tai jonkinlainen seikka, että katolisen kirkon poikakuoron jäsenet savoksi: "salvettiin". Sivistyneesti: kuohittiin. Tieteellisesti kastroitiin.
Miksi?
Siksi ettei heille päässyt muodostumaan "murrosikää". Luonnollinen äänenmuodostus alentuneena, jonka aiheuttaa luonnolliset hormonit.
Poikien luonnollista lahjakkuutta käytettiin väärin. Miksi?????
Siksi, että vallankäyttäjät katsovat oikeudekseen käyttää kaikkia keinoja. Ennen kaikkea uskonnot ja kirkko!!!
Miksi tänä päivänä laulatetaan kirkasäänistä poikakuoroa? Itävallan hallitus ei sillä vahvista vaikutusvaltaansa.
Perinteitä?????
Vahvistetaanko ja kunnioitetaanko perinteitä, sillä, että pidetään yllä vääristynyttä toimintaa? Hyväuskoisuudessani en usko poikia "peukaloitavan" enää. Mutta??? Entä geeniperimä?
Ihmiset eivät ole tasa-arvoisia. Eivätkä tule olemaan. Kun kohtaatte henkilön joka väittää kaikkien ihmisten olevan tasa-arvoisia: Sanokaa heille: Puhutte potaskaa ja muunnettua totuutta, tai poliittista tarkoituksenmukaisuutta!
Kirkasäänisen poikakuoron esitykset??? Joko aika on lopettaa? Teeskentelynä.
EU.n poliitikot julistivat Itävallan boikottiin, kun uskalsivat äänestää parlamenttiinsa "vääränlaisen" enemmistön???!!!
Ikään kuin Itävalta ei olisi itsenäinen valtio? Onko Itävalta Itsenäinen? Entä syy moiseen????
Sattumalta Hitler syntyi Itävallassa?!
Miksi Itävalta laulattaa korkeaäänistä poikakuoroa? Hitler tuomitaan. Miksi ei rehellisesti tunnusteta katolisen kristinuskon tekemiä hirmutöitä? Poikien "salvamista"???
Kuohittiinko pojat Jumalan kunniaksi tai Jeesuksen esimerkiksi? Oliko Jeesus homo???
Tyttärelläni Jaanalla on kaksi häkkilintua. Kuulemma uroksia. Sanoo niitä homoiksi???!!!
Siksikö ne ovat häkissä????
Ajatukseni ja mielipiteenimuodostumat tuntuvat menevän aina väärään suuntaan.
Joskus tunnen olevani "häkissä". Minulle saatetaan sanoa: sinä et keskustele!!! Sinun kanssasi ei voi keskustella!? Eihän sinun kanssasi voi keskustella!!!!!!
Herää kysymys: miksi en saa muodostaa omaa maailmankuvaani? Miksi sitä rajoittaa ympäristö? Miksi ns. yleinen ilmapiiri? Miksi poikkeava luonteenlaatuni? Miksi ympäristöstäni poikkeava poliittinen suuntaus? Miksi yleensä poliittinen kriittisyys???
Semmoinen huomio: uskonto on pyhää: Politiikka on pyhää! Älä erehdy arvostelemaan niitä! Politiikka ja uskonto ovat yksi yhteen: Valtaa tavoittelevat hyväuskoisten kustannuksella!
"Marksis-Leninismi".
Mitä se on? Tai mitä se oli? Samanlaista uskontoa kuin meidän tai katoliskristittyjen oppimme! "Jumaloikaa Johtajaa!!!" Kuka se milloinkin lienee?
Semmoinenkin lause pisti silmiini: "juutalaiskristillinen????" Aivan absurdi ilmaisu! Eihän sellaista ole! Eivät hyväksy juutalaiset. Hyväksyvätkö kristilliset?
"Juutalaiset ovat Kristuksen murhaajia." Entä sitten????? Raamattu ei kerro Kristuksesta, eikä Jeesuksesta. Vain Messiaasta, joka johtaa Israelia.
Vetoavat Raamatun totuuteen. Sehän on jo kauna sitten todistettu tarinaksi. Samankaltaisia ovat Homeroksen tarinat ja Raamatun "totuudet". Kalevalakin! Sekä muut myyttiset tarinat joita löyty
y kaikkien "alkukantaisten" heimoilta.
Joku tai jotkut käyttävät hyväkseen. Ihminen kaipaa uskoa. Olemattomiinkin, kunhan vain joku osaa käyttää sitä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Korkeamman voiman ohjaus. Onko sitä?
Joku kuitenkin osaa käyttää "korkeamman voiman" vaikutusta omien tarkoitusperien todistamiseksi.
Horoskoopit?!
Tanssista tajuan enemmän.
Soiton päälle oli kuvattu ulkopuolinen tanssiesitys. Videoharrastelijana kiinnittyi huomioni, miten hyvin ohjelmassa oli synkronoitu ennakkoon esitetty tanssi ja suorana lähetetty konsertti! Epämusikaalisuudestani ja korvieni puutteista huolimatta aistin täydellisen synkronoinnin! Tanssia tajuan jotenkin.
Kirkasääninen poikakuoro?! Onko se menneeltä ajalta? Jostain on tajuntaani pesiytynyt ajatus tai jonkinlainen seikka, että katolisen kirkon poikakuoron jäsenet savoksi: "salvettiin". Sivistyneesti: kuohittiin. Tieteellisesti kastroitiin.
Miksi?
Siksi ettei heille päässyt muodostumaan "murrosikää". Luonnollinen äänenmuodostus alentuneena, jonka aiheuttaa luonnolliset hormonit.
Poikien luonnollista lahjakkuutta käytettiin väärin. Miksi?????
Siksi, että vallankäyttäjät katsovat oikeudekseen käyttää kaikkia keinoja. Ennen kaikkea uskonnot ja kirkko!!!
Miksi tänä päivänä laulatetaan kirkasäänistä poikakuoroa? Itävallan hallitus ei sillä vahvista vaikutusvaltaansa.
Perinteitä?????
Vahvistetaanko ja kunnioitetaanko perinteitä, sillä, että pidetään yllä vääristynyttä toimintaa? Hyväuskoisuudessani en usko poikia "peukaloitavan" enää. Mutta??? Entä geeniperimä?
Ihmiset eivät ole tasa-arvoisia. Eivätkä tule olemaan. Kun kohtaatte henkilön joka väittää kaikkien ihmisten olevan tasa-arvoisia: Sanokaa heille: Puhutte potaskaa ja muunnettua totuutta, tai poliittista tarkoituksenmukaisuutta!
Kirkasäänisen poikakuoron esitykset??? Joko aika on lopettaa? Teeskentelynä.
EU.n poliitikot julistivat Itävallan boikottiin, kun uskalsivat äänestää parlamenttiinsa "vääränlaisen" enemmistön???!!!
Ikään kuin Itävalta ei olisi itsenäinen valtio? Onko Itävalta Itsenäinen? Entä syy moiseen????
Sattumalta Hitler syntyi Itävallassa?!
Miksi Itävalta laulattaa korkeaäänistä poikakuoroa? Hitler tuomitaan. Miksi ei rehellisesti tunnusteta katolisen kristinuskon tekemiä hirmutöitä? Poikien "salvamista"???
Kuohittiinko pojat Jumalan kunniaksi tai Jeesuksen esimerkiksi? Oliko Jeesus homo???
Tyttärelläni Jaanalla on kaksi häkkilintua. Kuulemma uroksia. Sanoo niitä homoiksi???!!!
Siksikö ne ovat häkissä????
Ajatukseni ja mielipiteenimuodostumat tuntuvat menevän aina väärään suuntaan.
Joskus tunnen olevani "häkissä". Minulle saatetaan sanoa: sinä et keskustele!!! Sinun kanssasi ei voi keskustella!? Eihän sinun kanssasi voi keskustella!!!!!!
Herää kysymys: miksi en saa muodostaa omaa maailmankuvaani? Miksi sitä rajoittaa ympäristö? Miksi ns. yleinen ilmapiiri? Miksi poikkeava luonteenlaatuni? Miksi ympäristöstäni poikkeava poliittinen suuntaus? Miksi yleensä poliittinen kriittisyys???
Semmoinen huomio: uskonto on pyhää: Politiikka on pyhää! Älä erehdy arvostelemaan niitä! Politiikka ja uskonto ovat yksi yhteen: Valtaa tavoittelevat hyväuskoisten kustannuksella!
"Marksis-Leninismi".
Mitä se on? Tai mitä se oli? Samanlaista uskontoa kuin meidän tai katoliskristittyjen oppimme! "Jumaloikaa Johtajaa!!!" Kuka se milloinkin lienee?
Semmoinenkin lause pisti silmiini: "juutalaiskristillinen????" Aivan absurdi ilmaisu! Eihän sellaista ole! Eivät hyväksy juutalaiset. Hyväksyvätkö kristilliset?
"Juutalaiset ovat Kristuksen murhaajia." Entä sitten????? Raamattu ei kerro Kristuksesta, eikä Jeesuksesta. Vain Messiaasta, joka johtaa Israelia.
Vetoavat Raamatun totuuteen. Sehän on jo kauna sitten todistettu tarinaksi. Samankaltaisia ovat Homeroksen tarinat ja Raamatun "totuudet". Kalevalakin! Sekä muut myyttiset tarinat joita löyty
y kaikkien "alkukantaisten" heimoilta.
Joku tai jotkut käyttävät hyväkseen. Ihminen kaipaa uskoa. Olemattomiinkin, kunhan vain joku osaa käyttää sitä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Korkeamman voiman ohjaus. Onko sitä?
Joku kuitenkin osaa käyttää "korkeamman voiman" vaikutusta omien tarkoitusperien todistamiseksi.
Horoskoopit?!
keskiviikko 30. joulukuuta 2015
Politiikan vuosi
"Hämmästyttävän vähällä järjellä maailmaa hallitaan." Lööppi huutaa: "Politiikan hullu vuosi 2015."
Eihän vuosi ollut hullu, eikä ole seuraavakaan. Ne vierivät ajallaan luonnon järjestyksen mukaisesti.
Poliitikot olivat erityisen hulluja. Ovat varmaan ainakin yhtä hulluja seuraavanakin vuotena.
Hullua on kannatusmittaukset. Vailla hiventäkään järkeä. Lööppi mekkaloi kannatusten suurista vaihteluista!
"Persujen on vaikea olla hallituksessa nykyisillä kannatuslukemilla". Politiikan toimittaja vai IkiWanha on meistä se tyhmempi?
Olen luullut, että eduskunta päättää, eikä kannatuslukema. Persuilla on täsmälleen saman verran kansanedustajia mitä vaaleissa saivat.
Eikä demareilla ole yhtään edustajaa enempää, mitä vaaleissa saivat. Vai pitäisikö jatkuvasti olla eduskunnan vaihtoviikot?
Puolueiden tyhmien edustajien hymyt levenevät numeroiden kohotessa. Mielessäni välähti: uskaltaako mikään oppositiopuolue ryhtyä hallitukseen? Hallituksessa kannatus hupenee ja oppositiossa turpoaa. Kannattaa olla jatkuvasti oppositiossa, voi päästä ehdottomaan enemmistöön!
102 edustajaa.
Taidan liittyä Suomidemokraatteihin. Otan osaa propakantaan kaikella kiihkolla ja panen likoon kaikki vähäiset kirjoittajan lahjani.
Osoitamme kaikki hallituksen toimet kelvottomiksi ja kansan edun vastaiseksi.
Kikkailemme varjobudjetteja mistään tosiasiasta piittaamatta.
Ensimmäisissä vaaleissa saamme 6 % kannatuksen. Pääsemme nauttimaan puoluetukea. Toisissa vaaleissa saamme 26 %. Edustajien myötä puoluetuki kasvaa ja voimme maksaa velkamme. Rahaa jää vielä mainostamiseen. Emme mene hallitukseen.
Neljännen vaalikauden jälkeen meillä on 106 edustajaa. Kaappaamme vallan välittämättä perustuslaista.
Hallitsemme diktaattorina.
Sillä tavalla Hitler!
Näyttää siltä ettei demokratia toimi. Ei Afrikan keväässäkään.
Eikä hallitus, enempää kuin eduskuntakaan jouda ajamaan valtakunnan asioita, kun pitää keekoilla televisiossa.
Aina kommentoimassa, aivan kuin se olisi tärkein tehtävä.
Eihän vuosi ollut hullu, eikä ole seuraavakaan. Ne vierivät ajallaan luonnon järjestyksen mukaisesti.
Poliitikot olivat erityisen hulluja. Ovat varmaan ainakin yhtä hulluja seuraavanakin vuotena.
Hullua on kannatusmittaukset. Vailla hiventäkään järkeä. Lööppi mekkaloi kannatusten suurista vaihteluista!
"Persujen on vaikea olla hallituksessa nykyisillä kannatuslukemilla". Politiikan toimittaja vai IkiWanha on meistä se tyhmempi?
Olen luullut, että eduskunta päättää, eikä kannatuslukema. Persuilla on täsmälleen saman verran kansanedustajia mitä vaaleissa saivat.
Eikä demareilla ole yhtään edustajaa enempää, mitä vaaleissa saivat. Vai pitäisikö jatkuvasti olla eduskunnan vaihtoviikot?
Puolueiden tyhmien edustajien hymyt levenevät numeroiden kohotessa. Mielessäni välähti: uskaltaako mikään oppositiopuolue ryhtyä hallitukseen? Hallituksessa kannatus hupenee ja oppositiossa turpoaa. Kannattaa olla jatkuvasti oppositiossa, voi päästä ehdottomaan enemmistöön!
102 edustajaa.
Taidan liittyä Suomidemokraatteihin. Otan osaa propakantaan kaikella kiihkolla ja panen likoon kaikki vähäiset kirjoittajan lahjani.
Osoitamme kaikki hallituksen toimet kelvottomiksi ja kansan edun vastaiseksi.
Kikkailemme varjobudjetteja mistään tosiasiasta piittaamatta.
Ensimmäisissä vaaleissa saamme 6 % kannatuksen. Pääsemme nauttimaan puoluetukea. Toisissa vaaleissa saamme 26 %. Edustajien myötä puoluetuki kasvaa ja voimme maksaa velkamme. Rahaa jää vielä mainostamiseen. Emme mene hallitukseen.
Neljännen vaalikauden jälkeen meillä on 106 edustajaa. Kaappaamme vallan välittämättä perustuslaista.
Hallitsemme diktaattorina.
Sillä tavalla Hitler!
Näyttää siltä ettei demokratia toimi. Ei Afrikan keväässäkään.
Eikä hallitus, enempää kuin eduskuntakaan jouda ajamaan valtakunnan asioita, kun pitää keekoilla televisiossa.
Aina kommentoimassa, aivan kuin se olisi tärkein tehtävä.
lauantai 19. joulukuuta 2015
Pommittajat
Uutisissa välähti USAn ulkoministeri. Vaati tarmokkaalla painotuksella sotatoimien lopettamista Syyriassa. !!!???
Ketkäs siellä pommitavatkaan? USA muiden mukana! Eikä uutisia seuraava saa selvää, kuka itseasiassa pommittaa kenenkin puolesta tai ketä vastaan?
USA:stakin on kuulunut sellaista mielipidettä, ettei "ilmaiskuilla saada ratkaisua". Erkkikin on tietävinään tuon. Ei omasta neroudestaan, vaan tapahtumien perusteella. Eikö USA opi?
Vietnam, Irak Afganistan, nyt Syyria. Entä seuraavaksi? Maapallon eri puolilla odottavat päästäkseen mellakoimaan ja pyytämään apua Lännestä!
Maailman poliisinkaan rahkeet eivät riitä. Vallanhalua kyllä riittää!
Eihän korpifilosofin ymmärrys riitä? Aiheellinen epäily. Amerikan Suuri Johtaja lausui: "Olemme saavuttaneet päämäärän. !!!! Päässeet Bagdadiin!
Korpifilosofi kammiossaan totesi:
--- Nythän se vasta alakaa!
Älkää syyttäkö jälkiviisaudesta. Kirjoitin sen johonkin, mutta en arkistoinut, enkä arkistoi tätäkään. Kauanko blogitekstit säilynevät?
Kokoukset näyttävät olevan valttia. Kokoustetaan ja kokoustetaan. Ihan vain tavan vuoksi. Pariisin ilmastokokouksen lopuksi osanottajat hyppivät riemuissaan kuin karkkia saaneet lapset! Semmoinen käytös ei vakuuta! Pelkkää sirkusta, performanssia, jolle taputetaan, vaikka se ei ole edes hauskaa!
Senkin kokouksen anti jää todennäköisesti varsin laihaksi.
Lähestymistapa voisi olla toisenlainen. Moraalilla sormella osoittelu ei lämmitä köyhien kansojen mieltä. Ei myöskään isojen valtioiden asukkaita. Kiina, Intia ja muut Aasian takapajuiset maat tarvitsevat ratkaisuja talouden ongelmiin. Kysytään: Paljonko maksaa? Kuka kustantaa?
He eivät tarvitse moraaliopetuksia, vaan edullisempia ratkaisuja toimintoihinsa. Parempaa elintasoa.
Kukahan neropatti keksi päästökaupat? Aivan järjetöntä!!!! Päästöjä ostetaan ja myydään! Mistä ne tulevat? Mihin ne menevät? Ne päästöt, joista maksavat? Luulisin, että ilmaan!
Vähentääkö päästökauppa päästöjä, kun niitä ostetaan ja myydään??
Entä "Afrikan kevät"? Maailman torvet soivat demokratian ylistystä. Demokratia saapui Afrikkaan!!
Missähän demokratia mahtaa luurata? Afrikan sotimiset heittivät kansalaisia Savon sydämeenkin, Suonenjoelle. Taitaa Afrikassa olla takatalvi?
Ketkäs siellä pommitavatkaan? USA muiden mukana! Eikä uutisia seuraava saa selvää, kuka itseasiassa pommittaa kenenkin puolesta tai ketä vastaan?
USA:stakin on kuulunut sellaista mielipidettä, ettei "ilmaiskuilla saada ratkaisua". Erkkikin on tietävinään tuon. Ei omasta neroudestaan, vaan tapahtumien perusteella. Eikö USA opi?
Vietnam, Irak Afganistan, nyt Syyria. Entä seuraavaksi? Maapallon eri puolilla odottavat päästäkseen mellakoimaan ja pyytämään apua Lännestä!
Maailman poliisinkaan rahkeet eivät riitä. Vallanhalua kyllä riittää!
Eihän korpifilosofin ymmärrys riitä? Aiheellinen epäily. Amerikan Suuri Johtaja lausui: "Olemme saavuttaneet päämäärän. !!!! Päässeet Bagdadiin!
Korpifilosofi kammiossaan totesi:
--- Nythän se vasta alakaa!
Älkää syyttäkö jälkiviisaudesta. Kirjoitin sen johonkin, mutta en arkistoinut, enkä arkistoi tätäkään. Kauanko blogitekstit säilynevät?
Kokoukset näyttävät olevan valttia. Kokoustetaan ja kokoustetaan. Ihan vain tavan vuoksi. Pariisin ilmastokokouksen lopuksi osanottajat hyppivät riemuissaan kuin karkkia saaneet lapset! Semmoinen käytös ei vakuuta! Pelkkää sirkusta, performanssia, jolle taputetaan, vaikka se ei ole edes hauskaa!
Senkin kokouksen anti jää todennäköisesti varsin laihaksi.
Lähestymistapa voisi olla toisenlainen. Moraalilla sormella osoittelu ei lämmitä köyhien kansojen mieltä. Ei myöskään isojen valtioiden asukkaita. Kiina, Intia ja muut Aasian takapajuiset maat tarvitsevat ratkaisuja talouden ongelmiin. Kysytään: Paljonko maksaa? Kuka kustantaa?
He eivät tarvitse moraaliopetuksia, vaan edullisempia ratkaisuja toimintoihinsa. Parempaa elintasoa.
Kukahan neropatti keksi päästökaupat? Aivan järjetöntä!!!! Päästöjä ostetaan ja myydään! Mistä ne tulevat? Mihin ne menevät? Ne päästöt, joista maksavat? Luulisin, että ilmaan!
Vähentääkö päästökauppa päästöjä, kun niitä ostetaan ja myydään??
Entä "Afrikan kevät"? Maailman torvet soivat demokratian ylistystä. Demokratia saapui Afrikkaan!!
Missähän demokratia mahtaa luurata? Afrikan sotimiset heittivät kansalaisia Savon sydämeenkin, Suonenjoelle. Taitaa Afrikassa olla takatalvi?
lauantai 12. joulukuuta 2015
Valtioiden johtajien järki
Toistan yhä uudelleen sanontaa: "Hämmästyttävän vähällä järjellä maailmaa hallitaan"!
Syyriassa järjettömyys kehittyi moneen potenssiin. On valitut edusmiehet, hallitus ja presidentti. Kuitenkin näyttää ettei hallitusta ole, vaan kaaos.
Suuresti ihmetytti, kun niinkin kokenut toimittaja kuin Rauli Virtanen käytti sanontaa: "VapaanSyyrian hallitus." Se ei ole hallitus, vaan sekalainen rosvosakki. Semmoisen päätelmän voi tehdä tiedoista, jotka kuuluu ympäri maailman. Virallista hallitusta ei myöskään voi sanoa hallitukseksi. Virallinen enemmän kuin "vapaa" eivät hallitse, eivät pysty.
Eivät käy edes sotaa, vaan raiskaavat, ryöstävät, tuhoavat pommittamalla ja räjäyttelemällä.
Rauli Virtasen raportissa samassa tv-ohjelmassa näyttivät torilla kävelevää miestä paukuttamassa rynkyllä kohti taivasta. Tyypillinen rosvo, ei sotilas. Sotilas ei tuhlaa paukkuja ilotulitukseen ja kantaa asetta opetetulla tavalla.
Vuosia jatkuva tuho ei näy vielä riittävän. USA, Venäjä, Ranska ja koko EU pommittavat. Uhraavat tähtitieteellisiä summia köyhän maan tuhojen lisäämiseksi.
Järjettömyys ihmetyttää? Kuka on kenen puolella ja kuka ketä vastaan?
USA kapinallisten puolella. Venäjä presidentin hallinnon puolella. Pommittavat rinta rinnan! Kehuvat hävittävänsä Islamistisissit!
Pommit osuvat siviileihin. Pommittajat vakuuttavat iskujen täsmällisyydestä!? Tähänastisen kokemuksen mukaan kaikissa kahinoissa kuolee ja kärsii siviilit. Vanhukset, naiset ja lapset.
Tarkkaavainen lukija huomaa, että edellisen lauseen lainasin poliitikkojen hokemasta!
Jokainen pommin tappama uhri lisää vihaa Länttä kohtaan.
Syyriassa järjettömyys kehittyi moneen potenssiin. On valitut edusmiehet, hallitus ja presidentti. Kuitenkin näyttää ettei hallitusta ole, vaan kaaos.
Suuresti ihmetytti, kun niinkin kokenut toimittaja kuin Rauli Virtanen käytti sanontaa: "VapaanSyyrian hallitus." Se ei ole hallitus, vaan sekalainen rosvosakki. Semmoisen päätelmän voi tehdä tiedoista, jotka kuuluu ympäri maailman. Virallista hallitusta ei myöskään voi sanoa hallitukseksi. Virallinen enemmän kuin "vapaa" eivät hallitse, eivät pysty.
Eivät käy edes sotaa, vaan raiskaavat, ryöstävät, tuhoavat pommittamalla ja räjäyttelemällä.
Rauli Virtasen raportissa samassa tv-ohjelmassa näyttivät torilla kävelevää miestä paukuttamassa rynkyllä kohti taivasta. Tyypillinen rosvo, ei sotilas. Sotilas ei tuhlaa paukkuja ilotulitukseen ja kantaa asetta opetetulla tavalla.
Vuosia jatkuva tuho ei näy vielä riittävän. USA, Venäjä, Ranska ja koko EU pommittavat. Uhraavat tähtitieteellisiä summia köyhän maan tuhojen lisäämiseksi.
Järjettömyys ihmetyttää? Kuka on kenen puolella ja kuka ketä vastaan?
USA kapinallisten puolella. Venäjä presidentin hallinnon puolella. Pommittavat rinta rinnan! Kehuvat hävittävänsä Islamistisissit!
Pommit osuvat siviileihin. Pommittajat vakuuttavat iskujen täsmällisyydestä!? Tähänastisen kokemuksen mukaan kaikissa kahinoissa kuolee ja kärsii siviilit. Vanhukset, naiset ja lapset.
Tarkkaavainen lukija huomaa, että edellisen lauseen lainasin poliitikkojen hokemasta!
Jokainen pommin tappama uhri lisää vihaa Länttä kohtaan.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
