Norjalaiset ovat suvereeneja, ylivoimaisia. Yli-ihmisiä? Hirmutuloksista kun toitottivat, Wanha erkki kysyi itseltään: --- Mitähän ovat syöneet?
Liian hyvää ollakseen totta! Tuollaisen päätelmän pitäisi antaa aihetta epäilyyn.
Carl Lewis piti leukaansa korkealla näkyessään televisiossa. Mahtaili vahingoniloisena, kun kanadalainen kilpakumppani oli syytettyjen penkillä.
Lewiskin paljastui myöhemmin.
Kaiken Euroopassa voittanut kilpapyöräilijäkin paljastui uransa lopettamisen jälkeen.
Hurskastelevat teeskentelijät vaativat Venäjää suljettavaksi olympialaisista. Vaikka Venäjä suljetaan, siitä huolimatta Rion Olympialaisissa kilpailee suuri määrä dopattuja! Sellaisiakin, jotka ovat kärynneet ja rankaistu!
Jamaikan juoksijoita kärysi muutamia. Mutta ei Usain Bolt. Jos ei ole kärynnyt, ei se todista ettei ole dopattu.
Jari Räsänen haastoi oikeuteen toimittajan, joka "paljasti" Jari Räsäsen dopingin käytön. Toimittaja huolimattomuuksissaan käytti todisteita, jotka kumottiin. Sekin oikeudenkäynti oli yksi näytelmä muiden joukossa. Huvittavinta oli, kun Esko Aho sai vahingonkorvausta. Täysin aiheettomasti! Esko Aho oli hiihtoliiton puheenjohtajaksi valittu poliitikkona, eikä hänellä ollut hajuakaan "asioista".
Jari Räsänen esiintyi polleana. Kuitenkaan oikeuden päätös ei tarkoittanut, onko Jari Räsänen käyttänyt tai ei? Kumpaakaan ei todistettu. Todistettiin toimittajan aineisto pätemättömäksi.
USA:n hiihtäjä kepitti suomalaiset 50 km hiihtäjät mennen tullen. Toimittaja ihmetteli: "Sairastaa Astmaa. Miten hyvä olisikaan jos olisi terve?"
Seuraavana talvena kaikki Norjan mieshiihtäjät olivat astmaisia? Norjassa ei vieläkään ole astma parantunut!
Ainoa oikea tapa on elinikäinen kilpailukielto. Sitä ei uskalleta, kun tiedetään (arvellaan) ,että muitakin käyttäjiä on, eivät vaan ole kärynneet. Peitelty onnistuneesti. Peittely voi epäonnistua. Ihmisten elimistöt eivät toimi aina samanlaisesti kaikilla. Käryämiset lienevät useimmiten työtapaturmia. Yllättäviä.
Venäläisistäkin pitää sulkea kärynneet. Putin sanoo erotetun asiaan kuuluneet toimihenkilöt. Jotka eivät ole kärynneet, urheilkoot, kunnes toisin todistetaan.
Ei tunnu järkevältä pois tuomittujen mitalien jakaminen uudelleen. Myytäköön huutokaupalla ja hinta hyvään tarkoitukseen. Eihän uudelleen jaettu mitali ole saavutettu kilpailemalla.
On sanottu: "Sehän on vain urheilua." "Urheilulle annetaan liian suuri merkitys."
IkiWanha sanoo: --- Ei tämä ole urheilua, vaan sirkusta. Ja sirkuseläimiä.
Mika Kojonkoski vakuutti Norjaa. "En ole havainnut". Kuka uskoo?
Jokainen haluaa mammonaa ja gloriaa.
torstai 21. heinäkuuta 2016
tiistai 19. heinäkuuta 2016
Järkeä vai ei?
Tutkailin Ylen sivustolta Espanjan tilannetta. Ei hyvältä näytä. Enteilee EU:n hajoamista.
Skotlanti - Katalonia.
Nuoret poliitikot?! Kirjoitin aiemmin: "Eduskunnassa on liian paljon nuoria, liian paljon kauniita, liian paljon naisia, liian vähän rohkeita."
En ole rasisti, enkä naisten vihaaja. Naiset ovat ihania! Naisilla täysi oikeus poliittiseen päätöksentekoon!
Mikään ei saa olla itsetarkoitus. Ei naiseuskaan. Eikä varsinkaan nuoreus.
Nyt pilkataan ikäluokkaani! Kuitenkin maksoimme sotakorvaukset. Jälleen rakensimme Suomen maailman kärkeen hyvinvoinnissa.
Suometuimme!
Sitä ei tänään kukaan arvosta viispennisen vertaa!?
Espanjassa näyttää olevan sama yltiöpäinen hurmos mikä näkyy Suomen nuorissa poliitikoissa. Varsinkin vasemmistossa ja vihreissä. Valtion talous saa olla hunningolla, kunhan vain he pääsisivät ohjaksiin!?
Valtion menoja ei saa vähentää! ---Kunhan ei "kurjisteta". Ettei vaan "leikata". Saako valtion tuloja lisätä? --- Ettei vaan veroja koroteta! Mistä yhteiskunta saa "polttoaineen", jos ei veroista tai maksuista?
Väkisinkin pukkaa mieleen "uskovaisista", jotka uskovat "taivaaseen pääsyyn".
Mummoni, Isoäitini Agaatta Rytkönen uskoi vilpittömästi: "Kyllä Jumala vielä meitäkin siunaa." Ei siunannut, kuten ei kommunismikaan suojellut köyhiä!
Hämmästyttää, miten samansuuntaisia näkemyksiä esittävät Espanjan nuoret poliitikot, kuin Suomen vasemmisto ja vihreät!?
Ammattilaiset sanovat: "Kuuvven tuuman paska ei mahu viijjen tuuman putkeen."
Tämän päivän nuoret poliitikot ääniä kalastellakseen väittävät päinvastaista!
Mihin "uskoon" he luottavat??
Espanja on suurempi kuin Suomi!
Skotlanti - Katalonia.
Nuoret poliitikot?! Kirjoitin aiemmin: "Eduskunnassa on liian paljon nuoria, liian paljon kauniita, liian paljon naisia, liian vähän rohkeita."
En ole rasisti, enkä naisten vihaaja. Naiset ovat ihania! Naisilla täysi oikeus poliittiseen päätöksentekoon!
Mikään ei saa olla itsetarkoitus. Ei naiseuskaan. Eikä varsinkaan nuoreus.
Nyt pilkataan ikäluokkaani! Kuitenkin maksoimme sotakorvaukset. Jälleen rakensimme Suomen maailman kärkeen hyvinvoinnissa.
Suometuimme!
Sitä ei tänään kukaan arvosta viispennisen vertaa!?
Espanjassa näyttää olevan sama yltiöpäinen hurmos mikä näkyy Suomen nuorissa poliitikoissa. Varsinkin vasemmistossa ja vihreissä. Valtion talous saa olla hunningolla, kunhan vain he pääsisivät ohjaksiin!?
Valtion menoja ei saa vähentää! ---Kunhan ei "kurjisteta". Ettei vaan "leikata". Saako valtion tuloja lisätä? --- Ettei vaan veroja koroteta! Mistä yhteiskunta saa "polttoaineen", jos ei veroista tai maksuista?
Väkisinkin pukkaa mieleen "uskovaisista", jotka uskovat "taivaaseen pääsyyn".
Mummoni, Isoäitini Agaatta Rytkönen uskoi vilpittömästi: "Kyllä Jumala vielä meitäkin siunaa." Ei siunannut, kuten ei kommunismikaan suojellut köyhiä!
Hämmästyttää, miten samansuuntaisia näkemyksiä esittävät Espanjan nuoret poliitikot, kuin Suomen vasemmisto ja vihreät!?
Ammattilaiset sanovat: "Kuuvven tuuman paska ei mahu viijjen tuuman putkeen."
Tämän päivän nuoret poliitikot ääniä kalastellakseen väittävät päinvastaista!
Mihin "uskoon" he luottavat??
Espanja on suurempi kuin Suomi!
sunnuntai 17. heinäkuuta 2016
Sotarikölliset?
Entistä Englannin pääministeriä syytetään. Vihjaavat jopa sotarikolliseksi?! Ja mistä syystä?
Siitä kun sodassa menehtyi suuri määrä Brittisotilaita! Kerrassaan 179 ?! Jopa jotakin!
Propaganda julisti aikoinaan: "Yksi suomalainen vastaa kymmentä ryssää." Heitä vain oli enemmän kuin yksitoista!
Miksi tämmöistä esitän?
Siksi kun aivoihini tuli etsimättä kysymys: Miten monta Irakin siviiliä vastaa yhtä Brittien sotilasta?
Media hehkuttaa. Mutta kukaan ei näytä tietävän, muistavan tai välittävän Irakin kansan kärsimyksiä! Minkä verran siinä painaa joku sata englantilaista?
Syyttävät entistä pääministeriä sotarikolliseksi vajaan kahdensadan sotilaan menetyksestä! Eivät syytä sotarikoksista todellista sodan syytä! Sota on rikos "ihmisyyttä vastaan." Sodan aloittaminen on rikos. Britit liittyivät sotaan uskollisen koiran tavoin. Tämän kaltaiseen yhteyteen viittaa de Gaulle.
Sotien pääasiallinen syy löytyy maailman herruuden tavoittelusta. Mistäpä muustakaan?
Nuoruudessani Suomen laki määräsi: "Isänmaan puolustamiseksi on jokainen Suomen mies asevelvollinen."
Puolustivatko USA:n sotilaat Isänmaataan sotimalla Irakissa? Oliko USA uhattu? Maailmako uhattu?
Median haukat tuovat jokaisen näkyviin valtioiden päämiesten sanomisia. Kunhan ei usko läheskään jokaista tiedotusta, voi tämmöinenkin korpifilosofi kammiossaan päätyä joskus lähelle totuutta.
Aivan äskettäin joku mainitsi: "Ensimmäinen televisiosota." Mikä siinä oli televisiota? Ainakaan Suomen televisiossa en nähnyt Irakin sotaa. Ainoa sotaan viittaava oli jollain kulkuväylällä loputtomalta näyttävä sotaromun määrä.
Varsinaisesta "televisiosodasta" näyttivät animaatiota "ilotulituksesta".
Yksi suurimpia ja kauheimpia sotarikoksia oli Vietnaminsota! Ketä siitä syytettiin? Ei ketään ainakaan tuomiolle tuotu. Osoitan sormella niin isoja Herroja, etten uskalla nimiä mainita. Se ei ole "sopivaa".
Suomen ulkoministeri sanoo: "Kannatamme vaaleilla valittuja hallituksia."
Minulla oli käsitys, että Ukrainan päämies oli vaaleilla valittu. Hänet ajoivat maanpakoon.
Tilalle tuli "vihreitä miehiä".
Siitä kun sodassa menehtyi suuri määrä Brittisotilaita! Kerrassaan 179 ?! Jopa jotakin!
Propaganda julisti aikoinaan: "Yksi suomalainen vastaa kymmentä ryssää." Heitä vain oli enemmän kuin yksitoista!
Miksi tämmöistä esitän?
Siksi kun aivoihini tuli etsimättä kysymys: Miten monta Irakin siviiliä vastaa yhtä Brittien sotilasta?
Media hehkuttaa. Mutta kukaan ei näytä tietävän, muistavan tai välittävän Irakin kansan kärsimyksiä! Minkä verran siinä painaa joku sata englantilaista?
Syyttävät entistä pääministeriä sotarikolliseksi vajaan kahdensadan sotilaan menetyksestä! Eivät syytä sotarikoksista todellista sodan syytä! Sota on rikos "ihmisyyttä vastaan." Sodan aloittaminen on rikos. Britit liittyivät sotaan uskollisen koiran tavoin. Tämän kaltaiseen yhteyteen viittaa de Gaulle.
Sotien pääasiallinen syy löytyy maailman herruuden tavoittelusta. Mistäpä muustakaan?
Nuoruudessani Suomen laki määräsi: "Isänmaan puolustamiseksi on jokainen Suomen mies asevelvollinen."
Puolustivatko USA:n sotilaat Isänmaataan sotimalla Irakissa? Oliko USA uhattu? Maailmako uhattu?
Median haukat tuovat jokaisen näkyviin valtioiden päämiesten sanomisia. Kunhan ei usko läheskään jokaista tiedotusta, voi tämmöinenkin korpifilosofi kammiossaan päätyä joskus lähelle totuutta.
Aivan äskettäin joku mainitsi: "Ensimmäinen televisiosota." Mikä siinä oli televisiota? Ainakaan Suomen televisiossa en nähnyt Irakin sotaa. Ainoa sotaan viittaava oli jollain kulkuväylällä loputtomalta näyttävä sotaromun määrä.
Varsinaisesta "televisiosodasta" näyttivät animaatiota "ilotulituksesta".
Yksi suurimpia ja kauheimpia sotarikoksia oli Vietnaminsota! Ketä siitä syytettiin? Ei ketään ainakaan tuomiolle tuotu. Osoitan sormella niin isoja Herroja, etten uskalla nimiä mainita. Se ei ole "sopivaa".
Suomen ulkoministeri sanoo: "Kannatamme vaaleilla valittuja hallituksia."
Minulla oli käsitys, että Ukrainan päämies oli vaaleilla valittu. Hänet ajoivat maanpakoon.
Tilalle tuli "vihreitä miehiä".
Turkin pippuri
Olli Rehn kasvatti painoarvoaan EU:n komissaarina kahdella eri alueella. Molemmat todellisia "paskahommia".
Laajentumiskomissaarina ei jälki aiheuta hurraa huutoja. Itä-Euroopan maiden liittyminen ei riemastuta. Niistä pakisin aiemmin.
Näitä Turkin kuohahteluja ei kukaan aavistanut.
EU:n liittymisen kaavailun aikaan sanoin: Turkki ei ole Eurooppaa. Vaikka missit ja viisut kilpailisivatkin.
Mitä Turkki sitten on? Kun se ei ole Eurooppaa: Aasiaako? Vai onko se ihan oma lajinsa?
Joskus kansakouluaikaan kuulin väittämän, että turkkilaiset pitävän suomalaisia sukulaiskansanaan!
Mistä lie tuommoinen kaavailu tullut?
Joka tapauksessa pidin Turkin EU:n liittymistä mahdottomana. Pelkän julkisen sanan perusteella.
Vasta nyt luettuani syitä turkin vallankaappaus yrityksen syistä selvisi, että uskonto oli yksi mahdollinen syy.
Englantilaisissa entisiä aikoja kuvaavissa tv-sarjoissa tulee ilmi: "Toimeen valitun tulee olla harras katolinen."
Ei tuohon paljon ole eroa tullut! Turkissa presidentti valikoi hartaita muslimeja. Poliisi kuulemma on jo "tosiuskovainen".
Armeijasta aiotaan puhdistaa "pakanat". Siitähän eivät upseerit tykkää! Viinoittelu loppuu!
Jos Suomi olisi ollut Islamistinen? Miten olisi käynyt "Marskin ryypylle"?
Äänestin vastaan. Vaikka en "mitään tiennyt", ounastelin epäonnistumista.
Euroopan Unioni alkaa hajota jo elinaikanani!
Lisäys.
Suomessa asuva Mehmet haastattelussa: "Tämä kansa ei hakua olla länsimaalainen. Turkki ei ole Eurooppaa, eikä lähi-Itää, vaan ihan ainutlaatuinen."
Kuinkas minä kirjoitinkaan?
Laajentumiskomissaarina ei jälki aiheuta hurraa huutoja. Itä-Euroopan maiden liittyminen ei riemastuta. Niistä pakisin aiemmin.
Näitä Turkin kuohahteluja ei kukaan aavistanut.
EU:n liittymisen kaavailun aikaan sanoin: Turkki ei ole Eurooppaa. Vaikka missit ja viisut kilpailisivatkin.
Mitä Turkki sitten on? Kun se ei ole Eurooppaa: Aasiaako? Vai onko se ihan oma lajinsa?
Joskus kansakouluaikaan kuulin väittämän, että turkkilaiset pitävän suomalaisia sukulaiskansanaan!
Mistä lie tuommoinen kaavailu tullut?
Joka tapauksessa pidin Turkin EU:n liittymistä mahdottomana. Pelkän julkisen sanan perusteella.
Vasta nyt luettuani syitä turkin vallankaappaus yrityksen syistä selvisi, että uskonto oli yksi mahdollinen syy.
Englantilaisissa entisiä aikoja kuvaavissa tv-sarjoissa tulee ilmi: "Toimeen valitun tulee olla harras katolinen."
Ei tuohon paljon ole eroa tullut! Turkissa presidentti valikoi hartaita muslimeja. Poliisi kuulemma on jo "tosiuskovainen".
Armeijasta aiotaan puhdistaa "pakanat". Siitähän eivät upseerit tykkää! Viinoittelu loppuu!
Jos Suomi olisi ollut Islamistinen? Miten olisi käynyt "Marskin ryypylle"?
Äänestin vastaan. Vaikka en "mitään tiennyt", ounastelin epäonnistumista.
Euroopan Unioni alkaa hajota jo elinaikanani!
Lisäys.
Suomessa asuva Mehmet haastattelussa: "Tämä kansa ei hakua olla länsimaalainen. Turkki ei ole Eurooppaa, eikä lähi-Itää, vaan ihan ainutlaatuinen."
Kuinkas minä kirjoitinkaan?
torstai 14. heinäkuuta 2016
Politiikkaa
Persut saavat painoarvoaan suuremman huomion mediassa. Ikään kuin he tavoittelisivat vallankumousta ja diktatuuria! Toisten puolueiden edustajat ja eturivin toimittajat etsivät suurennuslasin avulla, mistä voisi tikun kanssa kaivella negaatioita? Ja syitähän löytyy. Kukaan ei ole synnitön.
Kommunistit uskoivat maailman vallankumoukseen. Suomessakin. Suomen kommunistit saivat operoida rauhassa. Kommunismin vastustus täytyi pitää verhottuna. Ei puhettakaan samanlaisesta ilkamoinnista, mitä nyt harrastetaan persuista.
Kommunistit luottivat "venäläiseen ystävään". Se tunnettiin nimeltä: Neuvostoliitto.
Joskus 1970-luvulla aurinkoisena kesäpäivänä koulutoverini Pauli Tolonen Pielaveden torilla puhkesi puhumaan:
--- Minä en ymmärrä, miksi sinä et ole kommunisti, vaikka olet huonommista oloista kuin minä?
Pauli ei ollut "lukumiehiä".
Minä en tiedä, enkä voi sanoa, miksi päähäni pesiytyi sosialidemokratia? Siksikö ehkä, kun olin
" lukumiehiä"?
Miksiköhän minusta tuntuu, että tänä päivänä demarit ovat pelkkiä poliitikkoja? Tuijottavat pelkkiin gallupeihin, kuten suurin osa Suomen asioiden hoitajista! Antti Rinnettä kohtaan tunnen antipatiaa, vaikka olen vanha sosialidemokraatti? Rinne vaikuttaa tyypilliseltä poliitikolta!
Tyypillisen poliitikon agendalla on päällimmäisenä oma edistymisensä. Toisella sijalla puolueen menestys. Gallupit vaikuttavat.
Entä Suomen menestys???????
"Ensimmäisessä luokassa helvettiin".
Hakiessani työpaikkaa tavoittelin toimeentuloa ja eteenpäin pääsyä.
Mustoselle hakiessani ei ollut mitään kriteeriä. Siihen vaikutti Mustosen aika Osuusliike Savon taipaleenkylän myymälässä N:o 13. (en ole varma, oliko numero tuo, mutta olkoon?)
Siihen aikaan joku halusi minun hakeutuvan Osuusliike Savon palvelukseen. Siinä vaiheessa mahdollisuudet ilmenivät samaan aikaan. Ennätin hakeutua ensin Mustoselle Joroisiin. Se siitä! Jospa siitä pakisen erikseen.
Demari vai kommunisti? Hamlet?? Kumpi oli työläisen asialla? Demari vai kommunisti?
"Enten teeliten?" "Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari?".
Mustosella edistymiseni meni mönkään. Mustonen havitteli minusta poliitikkoa. Minä halusin edistyä ammatissa.
Poliitikoiksi kaavailun ymmärsin vasta myöhemmin.
Ei minusta ole poliitikoksi!!??
Olen lapsellinen ja rehellinen!!
Jatkoa seuraa......
Kommunistit uskoivat maailman vallankumoukseen. Suomessakin. Suomen kommunistit saivat operoida rauhassa. Kommunismin vastustus täytyi pitää verhottuna. Ei puhettakaan samanlaisesta ilkamoinnista, mitä nyt harrastetaan persuista.
Kommunistit luottivat "venäläiseen ystävään". Se tunnettiin nimeltä: Neuvostoliitto.
Joskus 1970-luvulla aurinkoisena kesäpäivänä koulutoverini Pauli Tolonen Pielaveden torilla puhkesi puhumaan:
--- Minä en ymmärrä, miksi sinä et ole kommunisti, vaikka olet huonommista oloista kuin minä?
Pauli ei ollut "lukumiehiä".
Minä en tiedä, enkä voi sanoa, miksi päähäni pesiytyi sosialidemokratia? Siksikö ehkä, kun olin
" lukumiehiä"?
Miksiköhän minusta tuntuu, että tänä päivänä demarit ovat pelkkiä poliitikkoja? Tuijottavat pelkkiin gallupeihin, kuten suurin osa Suomen asioiden hoitajista! Antti Rinnettä kohtaan tunnen antipatiaa, vaikka olen vanha sosialidemokraatti? Rinne vaikuttaa tyypilliseltä poliitikolta!
Tyypillisen poliitikon agendalla on päällimmäisenä oma edistymisensä. Toisella sijalla puolueen menestys. Gallupit vaikuttavat.
Entä Suomen menestys???????
"Ensimmäisessä luokassa helvettiin".
Hakiessani työpaikkaa tavoittelin toimeentuloa ja eteenpäin pääsyä.
Mustoselle hakiessani ei ollut mitään kriteeriä. Siihen vaikutti Mustosen aika Osuusliike Savon taipaleenkylän myymälässä N:o 13. (en ole varma, oliko numero tuo, mutta olkoon?)
Siihen aikaan joku halusi minun hakeutuvan Osuusliike Savon palvelukseen. Siinä vaiheessa mahdollisuudet ilmenivät samaan aikaan. Ennätin hakeutua ensin Mustoselle Joroisiin. Se siitä! Jospa siitä pakisen erikseen.
Demari vai kommunisti? Hamlet?? Kumpi oli työläisen asialla? Demari vai kommunisti?
"Enten teeliten?" "Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari?".
Mustosella edistymiseni meni mönkään. Mustonen havitteli minusta poliitikkoa. Minä halusin edistyä ammatissa.
Poliitikoiksi kaavailun ymmärsin vasta myöhemmin.
Ei minusta ole poliitikoksi!!??
Olen lapsellinen ja rehellinen!!
Jatkoa seuraa......
perjantai 1. heinäkuuta 2016
Uskomaton "pakana"
Nykytyylin mukaisia asteikkoja näkyi ruudulla. Uskonnollisuuden kehityksestä. Mitkä siihen vaikuttavat? Turhaa päänvaivaa!
Peruskysymykseen eivät paneudu. Luettelevat eri uskonnon muotoja. Lahkolaisuuksia.
Artikkeli ei pureudu tosiasioihin. Miksi uskontoja on? Miksi niitä on?
Siksi että ihmiset kaipaavat mihin takertua hämmennyksessään? Olenko minä?
Omassa versiossaan juutalaiset oivalsivat maailman luomisen. Se ihmetyttää, miksi kuvasivat ihmisen jumalan kuvana? Maailman luominen ja jumalan kuva oli kai sen ajan ja sen elämänpiiriin sopivat määritelmät. Israelin jumalako loi maailman kaikkeuden?
Juutalaiset hallitsivat yhteisöään onnistuneesti. Kaikki sanottiin jumalan määräämäksi. Helppo homma! Entä "Marxismi-Leninismi???" Sama kaava; ylhäältä määrätään: kuka pääsee taivaaseen?
"Oikeauskoisuus" ja "vääräuskoisuus" näkyivät irvikuvana kommunistien propagandassa.
Mitenkä olisi, jos tunnustettaisi, että kaikki jumalat ovat ihmisten keksintöjä! tarkoitettu kansanjoukkojen hallitsemiseksi. Huijaamiseksi. "Kun minä sanon: pitää totella, sinun pitää totella: Se uskotaan, että pitää totella."
Näkymätöntä uskotaan, koska sitä ei pysty osoittamaan toiseksi!!!!
Taas IkiWanha höperehtii!?
Peruskysymykseen eivät paneudu. Luettelevat eri uskonnon muotoja. Lahkolaisuuksia.
Artikkeli ei pureudu tosiasioihin. Miksi uskontoja on? Miksi niitä on?
Siksi että ihmiset kaipaavat mihin takertua hämmennyksessään? Olenko minä?
Omassa versiossaan juutalaiset oivalsivat maailman luomisen. Se ihmetyttää, miksi kuvasivat ihmisen jumalan kuvana? Maailman luominen ja jumalan kuva oli kai sen ajan ja sen elämänpiiriin sopivat määritelmät. Israelin jumalako loi maailman kaikkeuden?
Juutalaiset hallitsivat yhteisöään onnistuneesti. Kaikki sanottiin jumalan määräämäksi. Helppo homma! Entä "Marxismi-Leninismi???" Sama kaava; ylhäältä määrätään: kuka pääsee taivaaseen?
"Oikeauskoisuus" ja "vääräuskoisuus" näkyivät irvikuvana kommunistien propagandassa.
Mitenkä olisi, jos tunnustettaisi, että kaikki jumalat ovat ihmisten keksintöjä! tarkoitettu kansanjoukkojen hallitsemiseksi. Huijaamiseksi. "Kun minä sanon: pitää totella, sinun pitää totella: Se uskotaan, että pitää totella."
Näkymätöntä uskotaan, koska sitä ei pysty osoittamaan toiseksi!!!!
Taas IkiWanha höperehtii!?
Suomi ja muut suuremmat valtiot
Pitäisi liittyä Natoon?! Pitäisikö? Miksi? Välittääkö Nato ja sen jäsenvaltiot viis-senttisen vertaa Suomesta?
Vetoavat Suomen jääneen Talvisodassa yksin! Miksi Suomi jäi yksin? Välittikö suurvallat?
Pitääkö Talvisodan opetuksista ottaa opiksi?
Suurimmalle osasta maailmaa, on yks hailee, miten Suomen käy!?
Teeveen ruudussa näyttävät mahtavia sotalaivojen keulakuvia. Suomi Ja Britannia solmivat jotain liittoa!
Jos otetaan opiksi Talvisodan sen aikainen uhka, eikö sitä pitäisi muistaa tänä päivänä? Mitäs mieltä Englannin sotilas-asiamies olikaan Moskovassa?
---- Pienten valtioiden aika on ohi!
Oliko hän Stalinin puolella, vai Hitlerin puolella?
Kukas mahtoikaan sanoa ja milloin:
--- Maailmanrauha on turvattu ikuisiksi ajoiksi!
RAUHA, mitä se on?
Suomessa yritti nostaa vaikutustaan: "rauhanpuolustajat". Keräsivät nimiä listaansa myös Pielaveden Jokijärven Toimelassa.
"Rauhanpuolustajien" rauha tarkoitti Stalinin johtaman "sosialismin" maailmanherruutta.
Tämän aamun teeveessä tutkija ilmitoi ajatuksen, jonka tämmöinen korpifilosofi omassa loukossaan ymmärsi:
"Britit elävät mielessään entistä Imperiumin mahtiaikaa."
"Brittiläisessä Imperiumissa aurinko ei laske koskaan." (kaikki ovat halpa-arvoisempia, orjia?)
Panen tähän huomion, jota aion käyttää vastaisuudessakin. Neuvostoliittolaisen upseerin sanomaa:
"Suomalaiset taistelevat sitkeästi omalla maallaan."
Taistelevatko, vai ovatko EU:n alistettuja?
Vetoavat Suomen jääneen Talvisodassa yksin! Miksi Suomi jäi yksin? Välittikö suurvallat?
Pitääkö Talvisodan opetuksista ottaa opiksi?
Suurimmalle osasta maailmaa, on yks hailee, miten Suomen käy!?
Teeveen ruudussa näyttävät mahtavia sotalaivojen keulakuvia. Suomi Ja Britannia solmivat jotain liittoa!
Jos otetaan opiksi Talvisodan sen aikainen uhka, eikö sitä pitäisi muistaa tänä päivänä? Mitäs mieltä Englannin sotilas-asiamies olikaan Moskovassa?
---- Pienten valtioiden aika on ohi!
Oliko hän Stalinin puolella, vai Hitlerin puolella?
Kukas mahtoikaan sanoa ja milloin:
--- Maailmanrauha on turvattu ikuisiksi ajoiksi!
RAUHA, mitä se on?
Suomessa yritti nostaa vaikutustaan: "rauhanpuolustajat". Keräsivät nimiä listaansa myös Pielaveden Jokijärven Toimelassa.
"Rauhanpuolustajien" rauha tarkoitti Stalinin johtaman "sosialismin" maailmanherruutta.
Tämän aamun teeveessä tutkija ilmitoi ajatuksen, jonka tämmöinen korpifilosofi omassa loukossaan ymmärsi:
"Britit elävät mielessään entistä Imperiumin mahtiaikaa."
"Brittiläisessä Imperiumissa aurinko ei laske koskaan." (kaikki ovat halpa-arvoisempia, orjia?)
Panen tähän huomion, jota aion käyttää vastaisuudessakin. Neuvostoliittolaisen upseerin sanomaa:
"Suomalaiset taistelevat sitkeästi omalla maallaan."
Taistelevatko, vai ovatko EU:n alistettuja?
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)