Tuolla otsikolla esittivät teeveessä dokumentin. Kysyin itseltäni: - Eikös minulla ole tuon nimisen musiikkia levyllä? Kyllä on!
Sattumuksia! Luultavasti sain cd-levyn Sydänliiton arpajaisista. Muuta mahdollisuutta en keksi. Pahvinen kansio on tehty Ystävänpäivän teemassa. Tehty kirjekuorta matkien siinä tarkoituksessa, että sen voi lähettää postissa. YSTÄVÄLLE Pop- ja Rockaarteita. Sisällä levy. En lähettänyt kellekään. Esittäjinä vaikuttavia muusikoita, maailman laajuisesti tunnettuja:
Buddy Holly, Paul Anka, Cliff Richard, Bobby Solo, Bill Haley, Carl Perkins, Little Richard. Epämusikaalisen ihmisen mieleni sopukoihin jäänyt jokainen. Paitsi Butty Holly. Hänen nimeään en tiennyt, enkä henkilöä. (tai muistanut?)
Ohjelmia tarkistaessani tavoitin sanat: Butty Holly Rave on. Tuli Teemalla. Tarkistin nimen, päätin katsoa. Erittäin hyvin tehty dokumentti.
Levyllä ensimmäisenä on "That `ll Be The day". Dokumentista selvisi nimen tausta. Buddy Holly puhunut biisin tekemisestä. Kaveri tokaissut: "Sen päivän kun näkis?" Vähäkielisenä en ymmärrä laulun sanoja. Dokumentissa kerrotaan tämän kappaleen olleen Beatlesilla ensimmäisen. Meikäläiselle yllättävää. Todiste tekijän pätevyydestä. Epämusikaalisena ihmisenä saan dokumentista ymmärrykseeni vain pienen osan, mutta elämän kokemukseni antaa mahdollisuuden ymmärtää elämän vaiheita, kohtaloita.
Nyt aion kuunnella tuon Hitin. Epämusikaalisilla korvillani.
Kuulinhan satoja kertoja laulun: "Heartbeat". Tv- sarja oli sillä tavalla lapsellinen, että jaksoin katsella. Se on raidalla 6.
sunnuntai 15. huhtikuuta 2018
lauantai 14. huhtikuuta 2018
"Hämmästyttävän vähällä järjellä-"
Miten osuvasti joku on noin sanonut?! Ei hyvältä näytä. USA:n tällä tavalla esitetty suuruus koituu lopulta USA:n tappioksi. Jos Venäjällä on "Idän viisautta", eikä ryhdy "operaatioihin", se saa diplomaattista etua.
Ranskan nykyinen presidentti ei näytä lukeneen de Gaullen kirjaa. Ilmestynyt suomeksi 1971; Toivon vuodet. Ilmaisee periaatteenaan, ettei Ranskan pidä olla USA:n ja Brittien "komennossa", vaan pitää pyrkiä kehittämään vahvaa Eurooppaa.
Ikäväkseni havaitsin suomalaisen "asiantuntijan" kallistuneen hyökkääjien puolelle, hyväksyvän! Tähän "iskuun" ei voi olla myötämielinen. Aivan sama, mitä näin mitätön sanoo. Mutta ilmaisen tajuamiseni esimerkiksi jos joku jälkipolvista lukee vuosikymmenien jälkeen.
Kauhistuin silloisen USA:n presidentin lauseesta: "Saavutimme päämäärämme, pääsimme Bagdatiin". Lausahdin itsekseni: "Nythän se vasta alkaa!" USA:ssa vaihtuu presidentit, mutta Irakissa jatkuu sekasorto. Nyt USA jatkaa samalla linjalla Syyriassa. Suomi ei saa sellaista rikollisuutta kannattaa.
Ilmoittavat Timo Soinin tulevan esille muutaman tunnin kuluttua. Mielenkiintoista kuulla hänen sanomisensa. Muistakaamme hänen aikaisempi virallinen kantansa: "Kannatamme voimassa olevia hallituksia."
Ikävä kyllä, Syyriassa ei ole hallitusta, eikä armeijaa. Puutetta ei poista myöskään "Vapaan Syyrian Armeija".
Suomen ei pidä "sokaistua" Nato-haaveilla. Eikä rynnätä ilmaisemaan kannatusta jollekin puolelle.
Vanha korpifilosofi näkee Putinin mahdollisuuden nostaa profiiliaan, pidättymällä hyökkäyksistä. USA:n presidentti ei saa olla jumala, joka sanelee määräyksiä.
USA ja Venäjä syyllistyivät sotatoimiin Syyriassa. Eivät ole kumpikaan "hyvän tekijöitä".
Ranska menetti arvokkuuttaan "liittolaiseksi" sitoutumalla.
"Sotilaallinen" koulutukseni on mitätön. Vain tykistön aliupseerikoulu. Senkin koulun todistuksessa on sotilaallisuudesta heikoin numero, silti olin terävintä kärkeä. Helppo arvioida ja jopa todeksi uskoa: "Ei ymmärrä mitään!" Kuitenkin ymmärrän enemmän kuin luulevat.
Tämmöiset "iskut" tuottavat vain hävitystä ja kärsimystä. Se tapahtuu niin kaukana täältä katsoen, että totuus hämärtyy. Ainoa isku, joka "voitti" sodan: Atomipommit Japaniin.
Joskus naputtelin lauseen: - Amerikka on voittonsa vanki. "Great America".
Niin, sotarikokset? Sota on suurin rikos!
Olen murheellinen ja kauhistunut! Mielettömyys on rajatonta. Nyt en jaksa enempää. Jatkan vielä aiheesta.
Miten osuvasti joku on noin sanonut?! Ei hyvältä näytä. USA:n tällä tavalla esitetty suuruus koituu lopulta USA:n tappioksi. Jos Venäjällä on "Idän viisautta", eikä ryhdy "operaatioihin", se saa diplomaattista etua.
Ranskan nykyinen presidentti ei näytä lukeneen de Gaullen kirjaa. Ilmestynyt suomeksi 1971; Toivon vuodet. Ilmaisee periaatteenaan, ettei Ranskan pidä olla USA:n ja Brittien "komennossa", vaan pitää pyrkiä kehittämään vahvaa Eurooppaa.
Ikäväkseni havaitsin suomalaisen "asiantuntijan" kallistuneen hyökkääjien puolelle, hyväksyvän! Tähän "iskuun" ei voi olla myötämielinen. Aivan sama, mitä näin mitätön sanoo. Mutta ilmaisen tajuamiseni esimerkiksi jos joku jälkipolvista lukee vuosikymmenien jälkeen.
Kauhistuin silloisen USA:n presidentin lauseesta: "Saavutimme päämäärämme, pääsimme Bagdatiin". Lausahdin itsekseni: "Nythän se vasta alkaa!" USA:ssa vaihtuu presidentit, mutta Irakissa jatkuu sekasorto. Nyt USA jatkaa samalla linjalla Syyriassa. Suomi ei saa sellaista rikollisuutta kannattaa.
Ilmoittavat Timo Soinin tulevan esille muutaman tunnin kuluttua. Mielenkiintoista kuulla hänen sanomisensa. Muistakaamme hänen aikaisempi virallinen kantansa: "Kannatamme voimassa olevia hallituksia."
Ikävä kyllä, Syyriassa ei ole hallitusta, eikä armeijaa. Puutetta ei poista myöskään "Vapaan Syyrian Armeija".
Suomen ei pidä "sokaistua" Nato-haaveilla. Eikä rynnätä ilmaisemaan kannatusta jollekin puolelle.
Vanha korpifilosofi näkee Putinin mahdollisuuden nostaa profiiliaan, pidättymällä hyökkäyksistä. USA:n presidentti ei saa olla jumala, joka sanelee määräyksiä.
USA ja Venäjä syyllistyivät sotatoimiin Syyriassa. Eivät ole kumpikaan "hyvän tekijöitä".
Ranska menetti arvokkuuttaan "liittolaiseksi" sitoutumalla.
"Sotilaallinen" koulutukseni on mitätön. Vain tykistön aliupseerikoulu. Senkin koulun todistuksessa on sotilaallisuudesta heikoin numero, silti olin terävintä kärkeä. Helppo arvioida ja jopa todeksi uskoa: "Ei ymmärrä mitään!" Kuitenkin ymmärrän enemmän kuin luulevat.
Tämmöiset "iskut" tuottavat vain hävitystä ja kärsimystä. Se tapahtuu niin kaukana täältä katsoen, että totuus hämärtyy. Ainoa isku, joka "voitti" sodan: Atomipommit Japaniin.
Joskus naputtelin lauseen: - Amerikka on voittonsa vanki. "Great America".
Niin, sotarikokset? Sota on suurin rikos!
Olen murheellinen ja kauhistunut! Mielettömyys on rajatonta. Nyt en jaksa enempää. Jatkan vielä aiheesta.
keskiviikko 11. huhtikuuta 2018
Vieläkö järjellä on varaa vähentyä?
Nimittäin suurvaltioiden johtajilla? Syyrian kansa kärsii, ei Syyrian hallitsija. Kuulemma hirmuhallitsija. Syytä epäillä, että kapinallisilla olisi asettaa inhimillisempi tilalle? Libyasta ja Irakista poistivat diktatuurin. Poistivatko? Demokratia vain loistaa poissaolollaan. Vallitsevana olotilana sekasorto.
Syyria jää isojen jalkoihin. Syytön kansa kärsii. Rakenteita tuhoavat suruttomasti. Kumpi lienee suurempi syyllinen; USA vai Venäjä? Onko YK olemassa? Taitaa olla ompeluseuraan verrattava? Kokouksia pitävät julkilausumista kinastelevat kuin pahankuriset tenavat.
Jehovan Todistaja Leo Virtaselta arvuuttelin ennustetusta tuhatvuotisesta valtakunnasta. Leo Virtanen arveli: "Se voisi ollaYK". Siinä hän oli ylioptimistinen.
IkiWanha muistaa. Kansainliitto lakastui. Ryhtyivät sorvaamaan YK:ta. Kuulosti hyvältä hankkeelta. Lapsellisena uskoin asiaan. En uskonut enää pitkään aikaan. Enkä enää koskaan usko.
Syyrian tilanteessa uhkailevat ohjuksilla!? "Hämmästyttävän vähällä järjellä..."
Kumman ohjukset ovat hyviksiä, kumman ohjukset pahiksia? Sanon: kaikki ohjukset ovat rikollisia!
Jokainen laukaistu ohjus on rikos "ihmiskuntaa vastaan".
Suomessa vallitsee USA myönteisyys. Ei siinä mitään pahaa, ellei olisi johonkin päin vastaisuutta.
USA:ssa Mekastivat Venäjä yhteyksillä. Kuitenkin olisi eduksi kaikilla olla yhteyksiä kaikkiin.
En panikoi, enkä huolestu ydinsodan uhkasta. Tällä hetkellä se ei liene odotettavissa näillä leveyksillä.
Jos pitää pelätä, niin enemmän pelkäisin USA:n ydinohjuksia ja vähemmän Venäjän vastaavia.
Kertovat ohjusten olevan suunnattuja kohteisiin. Siinä tapauksessa lienee selvää, että USA suuntaa suuriin ja tärkeisiin venäläisiin kohteisiin. Tietenkin myös Pietariin. Jos Pietarissa räjähtää ydinpommi?? Sen jälkeen ei ole Suomea, ei Eestiä, eikä.....
Niin mieletöntä kuin sota on, silti sillä uhkailevat.
Kirjoitin sekavia. Mutta, kirjoitin minkä kirjoitin.
Syyria jää isojen jalkoihin. Syytön kansa kärsii. Rakenteita tuhoavat suruttomasti. Kumpi lienee suurempi syyllinen; USA vai Venäjä? Onko YK olemassa? Taitaa olla ompeluseuraan verrattava? Kokouksia pitävät julkilausumista kinastelevat kuin pahankuriset tenavat.
Jehovan Todistaja Leo Virtaselta arvuuttelin ennustetusta tuhatvuotisesta valtakunnasta. Leo Virtanen arveli: "Se voisi ollaYK". Siinä hän oli ylioptimistinen.
IkiWanha muistaa. Kansainliitto lakastui. Ryhtyivät sorvaamaan YK:ta. Kuulosti hyvältä hankkeelta. Lapsellisena uskoin asiaan. En uskonut enää pitkään aikaan. Enkä enää koskaan usko.
Syyrian tilanteessa uhkailevat ohjuksilla!? "Hämmästyttävän vähällä järjellä..."
Kumman ohjukset ovat hyviksiä, kumman ohjukset pahiksia? Sanon: kaikki ohjukset ovat rikollisia!
Jokainen laukaistu ohjus on rikos "ihmiskuntaa vastaan".
Suomessa vallitsee USA myönteisyys. Ei siinä mitään pahaa, ellei olisi johonkin päin vastaisuutta.
USA:ssa Mekastivat Venäjä yhteyksillä. Kuitenkin olisi eduksi kaikilla olla yhteyksiä kaikkiin.
En panikoi, enkä huolestu ydinsodan uhkasta. Tällä hetkellä se ei liene odotettavissa näillä leveyksillä.
Jos pitää pelätä, niin enemmän pelkäisin USA:n ydinohjuksia ja vähemmän Venäjän vastaavia.
Kertovat ohjusten olevan suunnattuja kohteisiin. Siinä tapauksessa lienee selvää, että USA suuntaa suuriin ja tärkeisiin venäläisiin kohteisiin. Tietenkin myös Pietariin. Jos Pietarissa räjähtää ydinpommi?? Sen jälkeen ei ole Suomea, ei Eestiä, eikä.....
Niin mieletöntä kuin sota on, silti sillä uhkailevat.
Kirjoitin sekavia. Mutta, kirjoitin minkä kirjoitin.
Yllätys, yllätys!
Pitkään pohtivat koulupäivän aloittamisen siirtämistä kahdeksasta yhdeksään. Vuosien jahkaamisen jälkeen saivat neronleimauksen: Jospa kysyttäis koululaisilta? Kysely todisti valtaosan koulukkaista täyspäisiksi. Enemmistö vastustaa myöhentämistä.
Vaikka enemmistö osoittaisi järkevyyttä, silti äänekäs velttojen joukko tulee kuulluksi. Sama juttu kesäajan suhteen. Vuorokauteen ei tule lisätunteja! EU:n byrokraatit ovat tyhmempiä kuin Suomen koulukkaiden enemmistö!!
Jos koulun aloitusaikaa myöhennetään, niin velttoilijat ovat yhtä nuutuneita yhdeksän aikaan, kuin kahdeksan aikaan. Vaikka aloitusta myöhennetään tunti kerrallaan, silti se on aina liian aikainen. Veltot ja nuutuneet eivät sopeudu. Torkkuvat koulutunneilla.
Pitääkö koulukkaita paapoa? Ei pidä, sanoo erkki. Heitä pitää opettaa!
Pitääkö koulukkaiden oppia? Näin tyhmän kysymyksen pystyy esittämään vain erkki!
Suomessa on oppivelvollisuus! Mitä se tarkoittaa? Ettei ole oppimisvelvollisuutta!
Vaikka enemmistö osoittaisi järkevyyttä, silti äänekäs velttojen joukko tulee kuulluksi. Sama juttu kesäajan suhteen. Vuorokauteen ei tule lisätunteja! EU:n byrokraatit ovat tyhmempiä kuin Suomen koulukkaiden enemmistö!!
Jos koulun aloitusaikaa myöhennetään, niin velttoilijat ovat yhtä nuutuneita yhdeksän aikaan, kuin kahdeksan aikaan. Vaikka aloitusta myöhennetään tunti kerrallaan, silti se on aina liian aikainen. Veltot ja nuutuneet eivät sopeudu. Torkkuvat koulutunneilla.
Pitääkö koulukkaita paapoa? Ei pidä, sanoo erkki. Heitä pitää opettaa!
Pitääkö koulukkaiden oppia? Näin tyhmän kysymyksen pystyy esittämään vain erkki!
Suomessa on oppivelvollisuus! Mitä se tarkoittaa? Ettei ole oppimisvelvollisuutta!
maanantai 9. huhtikuuta 2018
Taas kiusasivat
Suonenjoella oli kaksi automaattia. Niin! Oli. Ei ole enää! Eilisenä sunnuntaina suuntasin automaatille Osuuspankin seinään.
Siinä kurkki automaatin ruutua kaksi ihmistä. Viipyivät kovin pitkään. Arvelin jonkun kaltaiseni tarvitsevan avustamista. Siitä läksi kaksi jonottajaa pois. Arvelin, jotta nyt pääsen nopeasti. Lähestyessäni joku valisti minua: "Ei saa rahaa, jonkinlainen häiriö."
Mikäpä siinä. Kurvasin Hotellia kohti. Tähyilin seinään, näkyisikö automaatti? Missäs se olikaan?
Tuossahan se piti olla? Mikähän siinä? Automaatin paikka oli peitetty mustalla vanerilla?! Automaatti oli hävitetty!? Suonenjoki oli yhden laitteen varassa ja sekin lakossa?! Kukkaroni tyhjä varovaisuuden varmistamiseksi.
Mistä rahaa?
Löytyyhän sitä ystävälliseltä yleisöpalvelijalta. Vanhuuden ja sairauden tylsyttämät aivoni ei heti hoksannut.
Kynnyksellä oli kirje. Mitäs nyt? Laskut mielestäni hoidettu, eikä mitään odotettavissa?
Mielenkiintoinen viesti. Katsastuskonttorin mainos! Mitä ihmettä? Lupaavat alennusta määrätyllä ehdolla. Ja mitä vielä: Suonenjoen näivetetty katsastuskonttori herännyt unestaan?! Tarkistin aukioloajat epäuskoisena? Näytti asialliselta. Jopa huomioivat IkiWanhan vakioasiakkaana. ?!
Siten tapaus 80-luvulta.
Nurmijärven Klaukkalassa Kehusmaan virmassa ahersin. Joku homma otti aikaa. Meni ohi perjantain kellomäärä.
Putsailin itseni ja sukeuduin lähtemään Pielavedelle. Pysähdyin Osuuspankin automaatille. Tuikkasin kortin ja näppäilin tarvittavat. Semmoinen automaatti, jota en koskaan muualla tavannut.
Kun kortti työnnettiin lokeroon, avautui lasiseinämä ja sitten pääsi asioimaan.
Toimin mielestäni oikein: Mutta ei! Lasiseinä sulkeutui! Ja pysyi kiinni pitkään. Entä minä? Ei ollut rahaa, ei bensiiniä, eikä korttia??!!! Pitäisi päästä melkein 400 kilometriä. Syksyinen pimeä yö!
Vaivuin tylsyyteen. Mitenkäs nyt? Melkoinen paniikki. En ymmärtänyt yhtikäs mitään? Seisoin tumput suorina. En kuitenkaan paennut. Ja mitä sitten?
Ikuisuudelta tuntuneen odotuksen ja ihmettelyn jälkeen tapahtui.
Äkkiä lasiseinä liukui hitaasti ylös ja laite suostui toimimaan!!!!! Sain rahaa ja pääsin bensa-asemalle.
Kotiin päästyäni tajusin. Tullut ilmoitus uudesta pankkikortista! Siitä en tiennyt?
Siinä kurkki automaatin ruutua kaksi ihmistä. Viipyivät kovin pitkään. Arvelin jonkun kaltaiseni tarvitsevan avustamista. Siitä läksi kaksi jonottajaa pois. Arvelin, jotta nyt pääsen nopeasti. Lähestyessäni joku valisti minua: "Ei saa rahaa, jonkinlainen häiriö."
Mikäpä siinä. Kurvasin Hotellia kohti. Tähyilin seinään, näkyisikö automaatti? Missäs se olikaan?
Tuossahan se piti olla? Mikähän siinä? Automaatin paikka oli peitetty mustalla vanerilla?! Automaatti oli hävitetty!? Suonenjoki oli yhden laitteen varassa ja sekin lakossa?! Kukkaroni tyhjä varovaisuuden varmistamiseksi.
Mistä rahaa?
Löytyyhän sitä ystävälliseltä yleisöpalvelijalta. Vanhuuden ja sairauden tylsyttämät aivoni ei heti hoksannut.
Kynnyksellä oli kirje. Mitäs nyt? Laskut mielestäni hoidettu, eikä mitään odotettavissa?
Mielenkiintoinen viesti. Katsastuskonttorin mainos! Mitä ihmettä? Lupaavat alennusta määrätyllä ehdolla. Ja mitä vielä: Suonenjoen näivetetty katsastuskonttori herännyt unestaan?! Tarkistin aukioloajat epäuskoisena? Näytti asialliselta. Jopa huomioivat IkiWanhan vakioasiakkaana. ?!
Siten tapaus 80-luvulta.
Nurmijärven Klaukkalassa Kehusmaan virmassa ahersin. Joku homma otti aikaa. Meni ohi perjantain kellomäärä.
Putsailin itseni ja sukeuduin lähtemään Pielavedelle. Pysähdyin Osuuspankin automaatille. Tuikkasin kortin ja näppäilin tarvittavat. Semmoinen automaatti, jota en koskaan muualla tavannut.
Kun kortti työnnettiin lokeroon, avautui lasiseinämä ja sitten pääsi asioimaan.
Toimin mielestäni oikein: Mutta ei! Lasiseinä sulkeutui! Ja pysyi kiinni pitkään. Entä minä? Ei ollut rahaa, ei bensiiniä, eikä korttia??!!! Pitäisi päästä melkein 400 kilometriä. Syksyinen pimeä yö!
Vaivuin tylsyyteen. Mitenkäs nyt? Melkoinen paniikki. En ymmärtänyt yhtikäs mitään? Seisoin tumput suorina. En kuitenkaan paennut. Ja mitä sitten?
Ikuisuudelta tuntuneen odotuksen ja ihmettelyn jälkeen tapahtui.
Äkkiä lasiseinä liukui hitaasti ylös ja laite suostui toimimaan!!!!! Sain rahaa ja pääsin bensa-asemalle.
Kotiin päästyäni tajusin. Tullut ilmoitus uudesta pankkikortista! Siitä en tiennyt?
lauantai 7. huhtikuuta 2018
Digitaalit kiusaa tyhmää
Näyttelijä tarttui hihaan. Kyseli kymmenen vuoden takaista näytelmää, jonka minä kuvasin. Lupasin höylisti järjestää. Lupasin paistaa uusia levyjä.
Ensiksi tarkistin, josko on moista tallella. Oli kaksi. Tarjosin koneelle ja ajoin sen ohjelmaan. Siten polkaisin sen aikajanalle. Renderöinti vei aikaa. Hollin päästä yritin jotain. Kuvat kulki sujuvasti, mutta se ääni! Muriseva, juriseva änkytys. Napsautin tyhjäksi ja aloitin uudelleen. Tajusin viimein. että minähän voin tarkistaa ennen kuin menen pitemmälle.
Ei pelaa, vaikka kuinka monta kertaa yritin. Ohjelma; Pinnacle 16.
Kaivoin salkusta läppärin. Jospa ajan sinne ohjelmalla Pinnacle 14. Ja sitten levylle.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Läppärillä oli tallella koko näytelmä!
Puoli päivää meni harhaillessa.
Olin editoinut sen läppärillä ohjelmalla Pinnacle 14. Se oli silloin uusin siinä perheessä.
Tarvitsi vain panna levy koteloon ja paistaa kypsäksi. Panin homman käyntiin ja asetin määräksi 3 kpl. Sujui vaivattomasti. Mutta ei sylkenyt levyä ulos, vaikka asetukset edellyttivät. Eikä levyn kotelo suostunut aukeamaan. ??????? Ruudussa tiedote: polttaminen epäonnistui.
Vihdoin kopautin painiketta; luo levy. Silloin aukesi Kotelo ja otin levyn ulos. Panin levyn toiseen laitteeseen; mitä kummaa? Toimi kuva sekä ääni.
Panin uuden levyn sisään ja käskin. Alkoi pelittämään. Saman seremonian käytyäni läpi kolmesti, oli käsillä kolme valmista levyä.
Pinnacle 14 ei sopinut 16:a. Kuvat kyllä, mutta ei ääni. Kaiken ruljanssin jälkeen tuli jostain mieleen maininta: Dolby Digital maininta jotain äänestä.
Miksi en muistanut, että silloin ei ollut uudempi nykyinen pöytäkone. Vain läppäri. Kun en vieläkään muista, minä vuotena mikin kone on ostettu?
Ensiksi tarkistin, josko on moista tallella. Oli kaksi. Tarjosin koneelle ja ajoin sen ohjelmaan. Siten polkaisin sen aikajanalle. Renderöinti vei aikaa. Hollin päästä yritin jotain. Kuvat kulki sujuvasti, mutta se ääni! Muriseva, juriseva änkytys. Napsautin tyhjäksi ja aloitin uudelleen. Tajusin viimein. että minähän voin tarkistaa ennen kuin menen pitemmälle.
Ei pelaa, vaikka kuinka monta kertaa yritin. Ohjelma; Pinnacle 16.
Kaivoin salkusta läppärin. Jospa ajan sinne ohjelmalla Pinnacle 14. Ja sitten levylle.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Läppärillä oli tallella koko näytelmä!
Puoli päivää meni harhaillessa.
Olin editoinut sen läppärillä ohjelmalla Pinnacle 14. Se oli silloin uusin siinä perheessä.
Tarvitsi vain panna levy koteloon ja paistaa kypsäksi. Panin homman käyntiin ja asetin määräksi 3 kpl. Sujui vaivattomasti. Mutta ei sylkenyt levyä ulos, vaikka asetukset edellyttivät. Eikä levyn kotelo suostunut aukeamaan. ??????? Ruudussa tiedote: polttaminen epäonnistui.
Vihdoin kopautin painiketta; luo levy. Silloin aukesi Kotelo ja otin levyn ulos. Panin levyn toiseen laitteeseen; mitä kummaa? Toimi kuva sekä ääni.
Panin uuden levyn sisään ja käskin. Alkoi pelittämään. Saman seremonian käytyäni läpi kolmesti, oli käsillä kolme valmista levyä.
Pinnacle 14 ei sopinut 16:a. Kuvat kyllä, mutta ei ääni. Kaiken ruljanssin jälkeen tuli jostain mieleen maininta: Dolby Digital maininta jotain äänestä.
Miksi en muistanut, että silloin ei ollut uudempi nykyinen pöytäkone. Vain läppäri. Kun en vieläkään muista, minä vuotena mikin kone on ostettu?
keskiviikko 4. huhtikuuta 2018
IkiWanhaa ärsyttää sukupuolikorjaukset
Sehän on selvää, korjaamalla ei kalua tule. Miehestä ei tule naista, eikä naisesta miestä! Tulee sekasikiöitä!
Ja sitten vielä katuvat. Olenko nainen? Olenko mies? Jospa kuitenkin pyöräytän penskan? Mitähän ne siihen sanovat?
Kaiken inhimillisen irvikuvan toivat mediaan. Mies synnytti lapsen???!!!
Jostain kuulin: Kun oikein koville ottaa, niin koiraskin poikii. Ei pysty poikimaan, sanon minä!
Ai niin: Minä en oivaltanut, että kyseessä oli oletettu mies! Eikö hän sitten ollut oletettu nainen? Mikä sitten? Johan sanoin: Sekasikiö. Lääketieteen emämunaus!
Ei naisesta saada miestä edes "munaamalla".
Teeveessä tuli tietoon inter-sukupuoli. Sanavalmis viehättävä nuori nainen on sellainen. Uteliaisuus heräsi: En tuommoista kuullutkaan? Tyypille on selitys. Osoitettu tutkimalla poikkeavaa rakennetta.
En ymmärrä loputonta hymistelyä ja sievistelyä. Ihminen ei ole mikään oletettu. Ihminen on kouraan tuntuva. Miksi poikkeavaa ei saa sanoa poikkeavaksi. Sekö on sivistystä että teeskennellään? Olevinaan hyviksiä!
Nostan hattua entiselle nokialaiselle, Naiselle. Sanoi olevansa lakimies!
Ja sitten vielä katuvat. Olenko nainen? Olenko mies? Jospa kuitenkin pyöräytän penskan? Mitähän ne siihen sanovat?
Kaiken inhimillisen irvikuvan toivat mediaan. Mies synnytti lapsen???!!!
Jostain kuulin: Kun oikein koville ottaa, niin koiraskin poikii. Ei pysty poikimaan, sanon minä!
Ai niin: Minä en oivaltanut, että kyseessä oli oletettu mies! Eikö hän sitten ollut oletettu nainen? Mikä sitten? Johan sanoin: Sekasikiö. Lääketieteen emämunaus!
Ei naisesta saada miestä edes "munaamalla".
Teeveessä tuli tietoon inter-sukupuoli. Sanavalmis viehättävä nuori nainen on sellainen. Uteliaisuus heräsi: En tuommoista kuullutkaan? Tyypille on selitys. Osoitettu tutkimalla poikkeavaa rakennetta.
En ymmärrä loputonta hymistelyä ja sievistelyä. Ihminen ei ole mikään oletettu. Ihminen on kouraan tuntuva. Miksi poikkeavaa ei saa sanoa poikkeavaksi. Sekö on sivistystä että teeskennellään? Olevinaan hyviksiä!
Nostan hattua entiselle nokialaiselle, Naiselle. Sanoi olevansa lakimies!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)