Minulle Joulu on päivä muiden joukossa. Uskonnot ja Jumalat ovat ihmisten luomuksia ja Jumalan Pojat tarinoiden sankareja.
Joulua viettävät uskomattomatkin. Kirkkopyhät sattuvat entisaikojen merkkipäivien kohdalle. Vuodenkierron mukaan. Joulukin on lyhyimmän päivän aikaan.
En ole lähetellyt joulukortteja. Kortteja tulee. Kaikki tähän osoitteeseen tulleet tallennan.
Joululahjoja kehotan välttämään. Itse en lähetä. Enkä toivo muidenkaan lähettävän itselleni. Tarpeelliset tavarat on ja tarpeettomia ei tarvitse.
Pieniä paituleita ja sukkia on tullut lahjoina. Niitä on yli tarpeen.
Joulun suhteen ei ole motiivia.
Luopumisen aikaa.
perjantai 19. joulukuuta 2014
perjantai 12. joulukuuta 2014
Sota, sota, sota. Nato, Nato, Nato.
Nuoret ministerimme esiintyvät varmoin ottein. Suomen pitää liittyä Natoon! Miksi pitää?? Kukaan ei tiedä etukäteen mitä hyötyä siitä on Suomelle.
Näyttää etteivät nuoret poliitikot ajattele. Eivätkö lukeneet kaikkea Suomen lähihistoriasta? Eivätkö perehtyneet tarkemmin?
Molempien mielipuolisten maailmansotien vaiheita ei kukaan ennustanut oikein.
Monien mielestä Suomi teki virheellisiä ratkaisuja. Talvisodassa Suomi ratkaisi taistelemalla. Menetettiin parhaassa iässä olevia kansalaisia.
Semmoistakin väkeä ja mielipidettä oli ettei pitänyt taistella, vaan liittyä Suureen Sosialistiseen.
Pilkkasivat ja syyttivät pään lyönnistä Karjalan mäntyyn.
Ministeri Carl Haglund loukkaantui jostain pikkujutusta, missä sivuttiin "Suomettumista". Se on muistaakseni saksalainen ilmaus. Sitä sanaa häpeävät useimmat suomalaiset. Erkki ei häpeä. Suomettumista ymmärsi George F. Gennan. Kirja on julkaistu Suomessa v 1984. Kirjoittaa näin: "Suomi on nelimiljoonainen kansa ja sillä on pitkä vaarallinen raja".
Pitkää vaarallista rajaa ei puolusta Nato! Kuka puolustaa? USA:n presidentti lupaa Naton puolustavan pieniä Baltian kaupunkeja yhtä tarmokkaasti kuin Euroopan suurkaupunkeja.
Saahan sitä luvata. Miten Nato puolustaa? Pakotteillako?
Sotahullut nuoret poliitikot unohtavat pitkän rajan ja sen että "Ryssiä on yksitoista." Ja sen että haavoitettu karhu on vaarallisin.
Hitleriä auttoi propagandassaan, kun pystyi vetoamaan nöyryytetyn Saksan Alennustilaan.
Tänään televisiossa ministeri Haglund painotti Hornetien uudistamisen välttämättömyyttä.
Nykyisten hävittäjien hankkimista pidin tarpeettomana. Minkä verran ne varjelivat Suomen itsenäisyyttä?
Niin paljon ei pysty hankkimaan hävittäjiä, että niillä olisi suurta merkitystä. Vain lentäjien koulutusta Natoa varten. Isot Pojat saivat leikkiä naurettavalla Islannin tiedustelulennoilla. Suurta turhuutta koko souvi.
Hintaa maksetaan varuskuntien sulkemisilla. Joku varuskunta olisi säästynyt jo yhden Hornetin hinnalla. Jos halutaan pitää yllä maanpuolustushenkeä, siinä auttaa läheisyys. Kansa tuntee omakseen paremmin lähellä olevat kuin kaukaiset.
Lentopallovalmentaja evästi joukkojaan: "Meidän ei kannata kilpailla, kuka lyö kovempaa, silloin me häviämme."
Kehittävät yhä kalliimpia sotakoneita. Jos siihen kilpaan "täin kokoinen valtio" ryhtyy, seuraa katastrofi.
Uskottava puolustus on vain fraasi, jota toistellessa ei uskota itsekään. Siksi Nato?
Sodasta puhutaan sankaritarinoita. Useimmiten sankaruus on kaukana.
"Torjuntavoitto" on myös fraasi. Todellisuudessa ei Suomi voittanut yhtään sotaa, eikä pysty voittamaan. Suomi voitti rauhan! Suomi pystyi vastustaman miehitystä, mutta ei pystynyt estämään Karjalan menetystä.
Suomi voitti rauhan ja sitä kannattaa varjella.
Seitsemän vuosikymmentä suomettunut Suomi sai elää rauhassa. Jättiläisvaltion kanssa suhteiden hoitaminen ei ollut helppoa eikä itsestään selvää.
Sekavan sepustuksen jätän kesken. Joskus lisää.
Näyttää etteivät nuoret poliitikot ajattele. Eivätkö lukeneet kaikkea Suomen lähihistoriasta? Eivätkö perehtyneet tarkemmin?
Molempien mielipuolisten maailmansotien vaiheita ei kukaan ennustanut oikein.
Monien mielestä Suomi teki virheellisiä ratkaisuja. Talvisodassa Suomi ratkaisi taistelemalla. Menetettiin parhaassa iässä olevia kansalaisia.
Semmoistakin väkeä ja mielipidettä oli ettei pitänyt taistella, vaan liittyä Suureen Sosialistiseen.
Pilkkasivat ja syyttivät pään lyönnistä Karjalan mäntyyn.
Ministeri Carl Haglund loukkaantui jostain pikkujutusta, missä sivuttiin "Suomettumista". Se on muistaakseni saksalainen ilmaus. Sitä sanaa häpeävät useimmat suomalaiset. Erkki ei häpeä. Suomettumista ymmärsi George F. Gennan. Kirja on julkaistu Suomessa v 1984. Kirjoittaa näin: "Suomi on nelimiljoonainen kansa ja sillä on pitkä vaarallinen raja".
Pitkää vaarallista rajaa ei puolusta Nato! Kuka puolustaa? USA:n presidentti lupaa Naton puolustavan pieniä Baltian kaupunkeja yhtä tarmokkaasti kuin Euroopan suurkaupunkeja.
Saahan sitä luvata. Miten Nato puolustaa? Pakotteillako?
Sotahullut nuoret poliitikot unohtavat pitkän rajan ja sen että "Ryssiä on yksitoista." Ja sen että haavoitettu karhu on vaarallisin.
Hitleriä auttoi propagandassaan, kun pystyi vetoamaan nöyryytetyn Saksan Alennustilaan.
Tänään televisiossa ministeri Haglund painotti Hornetien uudistamisen välttämättömyyttä.
Nykyisten hävittäjien hankkimista pidin tarpeettomana. Minkä verran ne varjelivat Suomen itsenäisyyttä?
Niin paljon ei pysty hankkimaan hävittäjiä, että niillä olisi suurta merkitystä. Vain lentäjien koulutusta Natoa varten. Isot Pojat saivat leikkiä naurettavalla Islannin tiedustelulennoilla. Suurta turhuutta koko souvi.
Hintaa maksetaan varuskuntien sulkemisilla. Joku varuskunta olisi säästynyt jo yhden Hornetin hinnalla. Jos halutaan pitää yllä maanpuolustushenkeä, siinä auttaa läheisyys. Kansa tuntee omakseen paremmin lähellä olevat kuin kaukaiset.
Lentopallovalmentaja evästi joukkojaan: "Meidän ei kannata kilpailla, kuka lyö kovempaa, silloin me häviämme."
Kehittävät yhä kalliimpia sotakoneita. Jos siihen kilpaan "täin kokoinen valtio" ryhtyy, seuraa katastrofi.
Uskottava puolustus on vain fraasi, jota toistellessa ei uskota itsekään. Siksi Nato?
Sodasta puhutaan sankaritarinoita. Useimmiten sankaruus on kaukana.
"Torjuntavoitto" on myös fraasi. Todellisuudessa ei Suomi voittanut yhtään sotaa, eikä pysty voittamaan. Suomi voitti rauhan! Suomi pystyi vastustaman miehitystä, mutta ei pystynyt estämään Karjalan menetystä.
Suomi voitti rauhan ja sitä kannattaa varjella.
Seitsemän vuosikymmentä suomettunut Suomi sai elää rauhassa. Jättiläisvaltion kanssa suhteiden hoitaminen ei ollut helppoa eikä itsestään selvää.
Sekavan sepustuksen jätän kesken. Joskus lisää.
lauantai 6. joulukuuta 2014
Lentsu
Alkoi pyhänseutuun pari viikkoa sitten. Pieni väsymys ja huuliherpes. Arvasin jotain häikkää.
Ei sitten tuntunutkaan sen kummempaa.
Viime viikon perjantaina uin kilometrin. Enkä tuntenut kovaa väsymystä. Lauantaina aamupäivällä menin kapuamaan rinteille. Siitä tuli outo olo.
Maanantaina en mennyt uimaan, arvelin tiistaita.
Ei minusta ollut uijaksi koko viikolla.
Aluksi mittari näytti 36 kahtapuolta. Keskiviikkona lähenteli 39:ää. Ainakaan neljäänkymmeneen vuoteen ei ole ollut kuume niin korkealla.
Torstaiksi laski normaaliin.
Toipumaan päin. Vähän yskänpuuskia.
Huomisesta normaaliin ohjelmaan.
Ei sitten tuntunutkaan sen kummempaa.
Viime viikon perjantaina uin kilometrin. Enkä tuntenut kovaa väsymystä. Lauantaina aamupäivällä menin kapuamaan rinteille. Siitä tuli outo olo.
Maanantaina en mennyt uimaan, arvelin tiistaita.
Ei minusta ollut uijaksi koko viikolla.
Aluksi mittari näytti 36 kahtapuolta. Keskiviikkona lähenteli 39:ää. Ainakaan neljäänkymmeneen vuoteen ei ole ollut kuume niin korkealla.
Torstaiksi laski normaaliin.
Toipumaan päin. Vähän yskänpuuskia.
Huomisesta normaaliin ohjelmaan.
tiistai 2. joulukuuta 2014
Eduskunnan huolet
Eurooppa on taantuva maanosa. Turha kuvitella talouden nousua. Suomelle ei paljon apua heru. Muuan Unionin herra tosin tänään teeveessä puhui mukavia. Kehui Suomen hankkeita. Saahan sitä kehua.
Tarvitsivat arvion pankin suunnalta Suomen talouden tilasta. Wanha Erkki sen tutkaili jo aikoja sitten. Kukaan vain ei tullut kysymään.
Raamatussa kerrotaan lehmistä ennustetuista seitsemästä lihavasta ja seitsemästä laihasta vuodesta. Suomessa seitsemän laihan vuoden jälkeen seuraa seitsemän laihaa vuotta. Näillä näkymin monta jaksoa. Lihavista vuosista nähdään vain unta.
Puhemies Heinäluoma kertoi heillä olevan paljon keskeneräisiä. Vuosi päättyy pian.
Eduskunta tuhlasi aikaa joutavan päiväiseen homolakiin. Mitä väliä Suomen taloudesta? Odotetaan nousukautta ja kasvua. Haaskasivat aikaa turhaan asiaan. Tasa-arvo ???!!!!!
Sukupuolineutraali on keksitty sanahirviö. Keksivät sen asiaansa ajamaan. Sukupuolineutraalia ei ole eläinkunnan tässä osuudessa, jossa me inehmon lapset vaellamme.
Vähäisen kolutukseni mukaan oletan sukupuolineutraaleiksi mehiläisten ja muurahaisten työläiset. Eivät harrasta sukupuoliyhteyttä.
Jostain luin, että ne ovat itseasiassa naaraita. Kasvatettu sukupuolettomiksi. Taitavia jalostajia?!
Homot ovat pinnalla. Homot ovat parempia. Homoja ei saa loukata puhumalla totta! Homot ovat pyhiä.
Kaikki hyssyttelevät. Piispoja myöten. Pelkäävät joutuvansa häpeäpaaluun, jos uskaltavat puhua totta.
En ole homofobi. Homot eivät ole tehneet minulle pahaa. Muutamien kanssa ollut tekemisissä ja käyttäydyin luontevasti. Ihmisiä!
En kannata homojen kivittämistä, vangitsemista, enkä pahoinpitelyä tahi heteroiksi kouluttamista.
Mutta homoliittolakia vierastan.
Näyttää unohtuneen, että homous on poikkeavuus. Raamattuun vetoavat tuntuvat minusta hurskastelijoilta.
Kukaan ei saa erkkiä uskomaan muuta kuin poikkeavuuden. Homous on luonnonvastaista. Täysin luonnon tarkoituksen vastaista.
Tässä yhteydessä sopii kysyä: Mikä on elämän tarkoitus?
Tarvitsivat arvion pankin suunnalta Suomen talouden tilasta. Wanha Erkki sen tutkaili jo aikoja sitten. Kukaan vain ei tullut kysymään.
Raamatussa kerrotaan lehmistä ennustetuista seitsemästä lihavasta ja seitsemästä laihasta vuodesta. Suomessa seitsemän laihan vuoden jälkeen seuraa seitsemän laihaa vuotta. Näillä näkymin monta jaksoa. Lihavista vuosista nähdään vain unta.
Puhemies Heinäluoma kertoi heillä olevan paljon keskeneräisiä. Vuosi päättyy pian.
Eduskunta tuhlasi aikaa joutavan päiväiseen homolakiin. Mitä väliä Suomen taloudesta? Odotetaan nousukautta ja kasvua. Haaskasivat aikaa turhaan asiaan. Tasa-arvo ???!!!!!
Sukupuolineutraali on keksitty sanahirviö. Keksivät sen asiaansa ajamaan. Sukupuolineutraalia ei ole eläinkunnan tässä osuudessa, jossa me inehmon lapset vaellamme.
Vähäisen kolutukseni mukaan oletan sukupuolineutraaleiksi mehiläisten ja muurahaisten työläiset. Eivät harrasta sukupuoliyhteyttä.
Jostain luin, että ne ovat itseasiassa naaraita. Kasvatettu sukupuolettomiksi. Taitavia jalostajia?!
Homot ovat pinnalla. Homot ovat parempia. Homoja ei saa loukata puhumalla totta! Homot ovat pyhiä.
Kaikki hyssyttelevät. Piispoja myöten. Pelkäävät joutuvansa häpeäpaaluun, jos uskaltavat puhua totta.
En ole homofobi. Homot eivät ole tehneet minulle pahaa. Muutamien kanssa ollut tekemisissä ja käyttäydyin luontevasti. Ihmisiä!
En kannata homojen kivittämistä, vangitsemista, enkä pahoinpitelyä tahi heteroiksi kouluttamista.
Mutta homoliittolakia vierastan.
Näyttää unohtuneen, että homous on poikkeavuus. Raamattuun vetoavat tuntuvat minusta hurskastelijoilta.
Kukaan ei saa erkkiä uskomaan muuta kuin poikkeavuuden. Homous on luonnonvastaista. Täysin luonnon tarkoituksen vastaista.
Tässä yhteydessä sopii kysyä: Mikä on elämän tarkoitus?
torstai 20. marraskuuta 2014
Kun näkis !
Siitä on jo vuosia kun huomasin etten näe autoista tuulilasin takaa kasvonpiirteitä, vain hahmoja. Havaitsin niissä tapauksissa, kun auringon- tai katuvalo osui suoraan tuulilasista kuskiin. Tai kohtisuoraan sivulasista toisensa lävitse. Muulloin näin vain heijastuksia ja hahmoja.
Vaikuttavin sattui mentyäni ulos. Aurinko helotti ulkorappujen puolella. Lähelle rappua tuli auto. Ohitin sen metrin päästä keulan edestä.
Kuskia en nähnyt, vaikka olin niin lähellä. Tuulilasi näytti siniseltä pelliltä. Täysin läpinäkymätön!
Silmälääkäri sanoo olevan harmaakaihia.
Siinä on vähän ristiriitaa kun näköni on muuten selkeytynyt. Ajokortistakin poistivat vaatimuksen silmälaseista.
Pimeällä ajo hankaloituu. Vastaantulijat häikäisevät. Pitänee kai välttää hämärässä ajoa. Näkymät vääristyvät muutamissa tapauksissa. Kävellen liikkumista ei haittaa, eikä autolla ajokaan päivänvalossa vaikeudu.
Kävin äsken kaupassa. Aivan säikähdin kirkasta valoa. Kauppa näytti tavallista valoisammalta, vaikka samat valaisimet ovat antaneet valoa jo monta vuotta.
Kesän aikanakin jonain päivänä vaikutti valoisammalta kuin jonain toisena. Kaikki näytti selkeämmältä.
En tuota murehdi. Sopeudun.
Vaikuttavin sattui mentyäni ulos. Aurinko helotti ulkorappujen puolella. Lähelle rappua tuli auto. Ohitin sen metrin päästä keulan edestä.
Kuskia en nähnyt, vaikka olin niin lähellä. Tuulilasi näytti siniseltä pelliltä. Täysin läpinäkymätön!
Silmälääkäri sanoo olevan harmaakaihia.
Siinä on vähän ristiriitaa kun näköni on muuten selkeytynyt. Ajokortistakin poistivat vaatimuksen silmälaseista.
Pimeällä ajo hankaloituu. Vastaantulijat häikäisevät. Pitänee kai välttää hämärässä ajoa. Näkymät vääristyvät muutamissa tapauksissa. Kävellen liikkumista ei haittaa, eikä autolla ajokaan päivänvalossa vaikeudu.
Kävin äsken kaupassa. Aivan säikähdin kirkasta valoa. Kauppa näytti tavallista valoisammalta, vaikka samat valaisimet ovat antaneet valoa jo monta vuotta.
Kesän aikanakin jonain päivänä vaikutti valoisammalta kuin jonain toisena. Kaikki näytti selkeämmältä.
En tuota murehdi. Sopeudun.
keskiviikko 19. marraskuuta 2014
Maitorahat
Euroopan Unioni pitää pilkkanaan suomalaisia. Jakaa tukiaisia kaikkien maiden tuottajille Venäjälle vietyjen tuotteiden menekin tyssättyä. Suomen maidontuottajat tuskailevat. Jäivät nuolemaan näppejään. Petteri Orpo on aivan orpona.
Äänestin liittymistä vastaan. Vahvin perustelu kypsyi mielessäni: "Se on niin sekainen seurakunta, ettei hyvää seuraa."
Tuottajien tukien puolesta tuskaillessa on hyvä muistaa (jos kuka muistaa?" mistä kaikki alkoi? Alkoi Kiovan mellakoista. "Rauhalliset" mielenosoittajat m
ellastivat, särkivät ja polttivat. Tuhon jälkiä näkyi kuvaruudussa. En osunut näkemään rauhallisia mielenosoittajia kertaakaan. Hongkongissa sen sijaan näytti melko rauhalliselta.
Kiovan "demokraatit" häätivät vaaleilla valitun presidentin maanpakoon. "Länsi" rohkaisi ja yllytti. Unohtivat Venäjän olevan suurvalta. Tykättiinpä Venäjästä tahi ei, joka tapauksessa se on suurvalta ja käyttäytyy sen mukaisesti.
Suomi pärjäsi "karhun" naapurina paremmin kuin monet muut. Kettu vai siili? Vai molempia?
Sillä tiellä pärjätään edelleenkin jos...? Pelättävissä on, että Naton tie on Suomelle tuhon tie.
Aleksanteri siteerasi Natoa: Pienten valtioiden kaupunkeja puolustetaan yhtä hyvin kuin Lontoota, Pariisia, Roomaa......
Aleksanteri uskoo samaa Suomen osalle, jos ja kun liitytään Natoon! Mitä takeita siihen on? Kuka takaa? Minä vähä eppäelen!
Suomi laivan peräsimessä näyttää ohjailevan kokemattomuus. Miehistö kauttaaltaan epäpätevää. Suomen hallitseminen on hupaisaa komediaa. Näyttelijät vain huonoja.
"Erkki ei tiijjä mittään"
Ei tiedäkään. Muistelen pakisseeni Venäjän pakotteita tehottomiksi ennustaen. Ovatko "lännen" johtajat tyhmempiä?
Keskusteluja, neuvotteluja, sopimuksia, tulitaukoja, uhkavaatimuksia.. Sota jatkuu yhä.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kiovan mellakka johti Venäjän toimintaan. Länsi ryhtyi "pakottamaan" Venäjää. Venäjä vastasi. Suomikin kärsii ilman mitään omaa syytä. Tosin meidän "sotahullut" poliitikkomme kiivailevat pakotteiden puolesta. Keräävät EU-pisteitä. Suomen asiat jäävät jalkoihin. Kärkiedustajamme hamuavat vain korkeita virkoja. Onneksi saavat hanttihommia. Laajentumiskomissaari oli tyhjän panttina. Talous!?
Voi Jyrki? Onko EU:n talous helpompi hoitaa kuin Suomen vastaava?? Ohdakkeinen ja kivinen pelto kynnettävänä.
Suomen taloutta ei hoidettu vuosikausiin. Presidentti Niinistö moittii hallitusta. Syyllisiä ovat poliitikot. Siihen joukkoon kuuluu Sauli Niinistö. Pitkään eduskunnassa, hallituksessakin. Onko sen jälkeen Suomen taloutta hoidettu kun Aho-Viinasen hallitus hallitsi???
Aho sekä Viinanen joutuivat sylkykupeiksi. TV-toimittajankin kuulin sanovan lamalla olevan kasvot: Ahon-Viinasen hallitus!
Siksipä nykyiset poliitikot eivät uskalla olla rehellisiä. "Totuuden puhuja ei saa yösijaa."
"Maitorahat" on huono otsikko, vähän vanha. Olen kirjoittanut nimen Aleksanteri. Tarkoitan; poliitikko Aleksander Stubb.
Äänestin liittymistä vastaan. Vahvin perustelu kypsyi mielessäni: "Se on niin sekainen seurakunta, ettei hyvää seuraa."
Tuottajien tukien puolesta tuskaillessa on hyvä muistaa (jos kuka muistaa?" mistä kaikki alkoi? Alkoi Kiovan mellakoista. "Rauhalliset" mielenosoittajat m
ellastivat, särkivät ja polttivat. Tuhon jälkiä näkyi kuvaruudussa. En osunut näkemään rauhallisia mielenosoittajia kertaakaan. Hongkongissa sen sijaan näytti melko rauhalliselta.
Kiovan "demokraatit" häätivät vaaleilla valitun presidentin maanpakoon. "Länsi" rohkaisi ja yllytti. Unohtivat Venäjän olevan suurvalta. Tykättiinpä Venäjästä tahi ei, joka tapauksessa se on suurvalta ja käyttäytyy sen mukaisesti.
Suomi pärjäsi "karhun" naapurina paremmin kuin monet muut. Kettu vai siili? Vai molempia?
Sillä tiellä pärjätään edelleenkin jos...? Pelättävissä on, että Naton tie on Suomelle tuhon tie.
Aleksanteri siteerasi Natoa: Pienten valtioiden kaupunkeja puolustetaan yhtä hyvin kuin Lontoota, Pariisia, Roomaa......
Aleksanteri uskoo samaa Suomen osalle, jos ja kun liitytään Natoon! Mitä takeita siihen on? Kuka takaa? Minä vähä eppäelen!
Suomi laivan peräsimessä näyttää ohjailevan kokemattomuus. Miehistö kauttaaltaan epäpätevää. Suomen hallitseminen on hupaisaa komediaa. Näyttelijät vain huonoja.
"Erkki ei tiijjä mittään"
Ei tiedäkään. Muistelen pakisseeni Venäjän pakotteita tehottomiksi ennustaen. Ovatko "lännen" johtajat tyhmempiä?
Keskusteluja, neuvotteluja, sopimuksia, tulitaukoja, uhkavaatimuksia.. Sota jatkuu yhä.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kiovan mellakka johti Venäjän toimintaan. Länsi ryhtyi "pakottamaan" Venäjää. Venäjä vastasi. Suomikin kärsii ilman mitään omaa syytä. Tosin meidän "sotahullut" poliitikkomme kiivailevat pakotteiden puolesta. Keräävät EU-pisteitä. Suomen asiat jäävät jalkoihin. Kärkiedustajamme hamuavat vain korkeita virkoja. Onneksi saavat hanttihommia. Laajentumiskomissaari oli tyhjän panttina. Talous!?
Voi Jyrki? Onko EU:n talous helpompi hoitaa kuin Suomen vastaava?? Ohdakkeinen ja kivinen pelto kynnettävänä.
Suomen taloutta ei hoidettu vuosikausiin. Presidentti Niinistö moittii hallitusta. Syyllisiä ovat poliitikot. Siihen joukkoon kuuluu Sauli Niinistö. Pitkään eduskunnassa, hallituksessakin. Onko sen jälkeen Suomen taloutta hoidettu kun Aho-Viinasen hallitus hallitsi???
Aho sekä Viinanen joutuivat sylkykupeiksi. TV-toimittajankin kuulin sanovan lamalla olevan kasvot: Ahon-Viinasen hallitus!
Siksipä nykyiset poliitikot eivät uskalla olla rehellisiä. "Totuuden puhuja ei saa yösijaa."
"Maitorahat" on huono otsikko, vähän vanha. Olen kirjoittanut nimen Aleksanteri. Tarkoitan; poliitikko Aleksander Stubb.
keskiviikko 12. marraskuuta 2014
Iskeekö influenssa ?
Ukko uimahallin saunassa kertoi käyneensä rokotuksessa. Kuulemma melkoinen hälinä. Ihmiset panikoivat ja pakkautuvat joukolla rokotukseen.
Kehottavat rokotettavaksi. Muuten kuolee niin ja niin paljon vanhuksia influenssaan. Mitä haittaa jos vanhuksia kuolee? Kuolevathan ne kuitenkin. Ei rokotus tee ikuista elämää. Väliäkö sillä, kuoleeko viikkoa aikaisemmin tai vuosia myöhemmin?
Joku lekuri esitelmöi elintavoista. Joku huono tapa lyhentää elinaikaa muutamia kuukausia. Mitä se merkitsee? Mitä pyhittää elää mahdollisimman pitkään? Influenssaan kuolemisesta en huolehti. Kärsimykset huolettavat. Pitkä toimeton elämä turhauttaisi. Sitä välttääkseni pyrin hoitamaan kuntoani, että pysyisin toimintakuntoisena mahdollisimman lähelle loppua. Sairauksien välttämiseen ei ole varmaa keinoa. Jos influenssa tulee, niin tulkoon. Jos siihen kuolen, niin sitten kuolen.
En mene rokotukseen.
Menneellä viikolla tuli elintoimintoihini jotain häikkää. Aamuväsymystä tavallista enemmän. Maanantain uintireissun jätin väliin. Kuumetta ei ole ja nyt olen suunnilleen tavanomaisella ololla. Selvä merkki jostain pöpöstä on huuliherpes. Ilmestyi viikon vaihteessa. Häviää vähitellen. Eilen kävin uimassa. Varmuuden vuoksi uin vain parisataa metriä. Tänään menen ja uin tavallisen määrän.
Influenssaa ei ole ollut kymmeneen vuoteen. En rokotuttanut. Eikä "sikaruttokaan" kiusannut. Keuhkoputkentulehdus iski sikaruton aikaan, mutta veressä ei kuulemma ollut merkkiä influenssasta. Keuhkopuoli kuntoutui hoitamalla.
Elelen entiseen tapaan. Lentsuista panikoimatta.
Kehottavat rokotettavaksi. Muuten kuolee niin ja niin paljon vanhuksia influenssaan. Mitä haittaa jos vanhuksia kuolee? Kuolevathan ne kuitenkin. Ei rokotus tee ikuista elämää. Väliäkö sillä, kuoleeko viikkoa aikaisemmin tai vuosia myöhemmin?
Joku lekuri esitelmöi elintavoista. Joku huono tapa lyhentää elinaikaa muutamia kuukausia. Mitä se merkitsee? Mitä pyhittää elää mahdollisimman pitkään? Influenssaan kuolemisesta en huolehti. Kärsimykset huolettavat. Pitkä toimeton elämä turhauttaisi. Sitä välttääkseni pyrin hoitamaan kuntoani, että pysyisin toimintakuntoisena mahdollisimman lähelle loppua. Sairauksien välttämiseen ei ole varmaa keinoa. Jos influenssa tulee, niin tulkoon. Jos siihen kuolen, niin sitten kuolen.
En mene rokotukseen.
Menneellä viikolla tuli elintoimintoihini jotain häikkää. Aamuväsymystä tavallista enemmän. Maanantain uintireissun jätin väliin. Kuumetta ei ole ja nyt olen suunnilleen tavanomaisella ololla. Selvä merkki jostain pöpöstä on huuliherpes. Ilmestyi viikon vaihteessa. Häviää vähitellen. Eilen kävin uimassa. Varmuuden vuoksi uin vain parisataa metriä. Tänään menen ja uin tavallisen määrän.
Influenssaa ei ole ollut kymmeneen vuoteen. En rokotuttanut. Eikä "sikaruttokaan" kiusannut. Keuhkoputkentulehdus iski sikaruton aikaan, mutta veressä ei kuulemma ollut merkkiä influenssasta. Keuhkopuoli kuntoutui hoitamalla.
Elelen entiseen tapaan. Lentsuista panikoimatta.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
