Sosialitemokraatit joutuvat hampaisiini. Miksi? Siksi että olen vanhempi sosialidemokraatti kuin yksikään nykyisistä poliitikoista. Olin sosialidemokraatti ennenkuin useimmat demaripoliitikot ovat syntyneet.
Peräänkuuluttavat nuoria astumaan remmiin. Mitähän siitäkin tulee? Ikä ei kokemukseni mukaan takaa mitään, olipa vanhempi tai nuorempi. Avarakatseiselle kokemus tuo lisäarvoa. Kahdeksankymppisenä ymmärrykseni ylittää aikaisemman tason. Nokkeluusjutuissa en pärjää entiselle itselleni. Voisin olla kansanedustaja. Mutta en ole poliitikko. Puuttuu paksu nahka ja rennot lihakset.
Kinastelevat säästöistä. Lipposen mielestä tarvittiin pari miljardia ja kuusi tulee kasvusta. Mistä kasvusta? Lipposen sanomaa ei kukaan muista. Muistaako Lipponen?
Tyhmiä ovat nuoremmatkin. Teeveessä Nuori demarinainen osoitti täydellistä ymmärryksen puutetta. Hänen mielestään ei voi säästää kuin pari miljardia. Enemmän säästämällä tulee katastrofi.
Raimo Sailas sanoo totuuden, eikä hänkään yläkanttiin.
Demarinainen syytti edellistä hallitusta. Yksinkertaista ymmärtämättömyyttä. Budjettivaje ei ole yhden eikä kahden hallituksen syytä. Demarit ovat hallinneet monessa hallituksessa.
Edellisistä hallituksista syyllisin on Holkeri-Sorsan hallitus. Silloin ajoivat valtiolaivaa laput silmillä näkemättä edessä kareja. Aho-Viinanen joutuivat tuleen vahingon tapahtuessa. Sen jälkeen ei ole Suomen talous ollut kestävällä uralla. Kertoneet välillä olleen nousukausiakin, silti valtion velka kasvoi. Velkaa otettaessa luottivat nousukauteen, mutta kaudet tulee ja menee, eikä opiksi oteta. Ei talous näytä kiinnostavan mediaakaan. Kannatusluvuista ja voimasuhteista pidetään lukua. Niistä jankutetaan kyllästymiseen asti.
Kreikka joutui tapetille, mutta jokainen Europan maa rypee samanlaisessa suossa. Saa nähdä, mitä tuleman pitää. En osaa ennustaa, mutta tämän hetken näkymä on surkea. Euroopan maat ovat niin rikkaita, että aikansa voi porskuttaa jarruttamatta.
Minäkin uskoin sen todeksi, kun kehuivat Irlannin osaavan hyötyä EU:sta. Moittivat, että Suomi ei osaa!? Jos kansanedustajat olisivat tehtäviensä tasalla, kait he olisivat huomanneet valheellisuuden?
Korpifilosofi omassa kammiossaan ei tietenkään pysy ajan tasalla.
Siloin olin ajan tasalla, kun Mari Kiviniemi pääministerinä oli viemässä Kreikan köyhänapua eteenpäin. Kiviniemi perustelee, että silloin ei tiedetty tarpeeksi. Korpifilosofikin tiesi sen toivottomaksi urakaksi.
Viljelivät tyhmää hokemaa Kreikan taudista, joka tarttuu!!?? Semmoinen tauti ei tartu nuhakuumeen tavoin. Vuosikymmeniä jakoivat hyvinvointia kaikissa Euroopan maissa, vaikka varaa ei ole.
tiistai 28. helmikuuta 2012
maanantai 27. helmikuuta 2012
Haastattelut
Urheilija parka teki kehnon tuloksen.
Urheiluselostajat pitää panna kouluun, vai lienevätkö niin tyhmiä, etteivät opi. Urheilija parka haluaisi häpeän takia painua maan alle, mutta reportteri jaksaa jankata turhaa kyselyä. Katsojalle tulee paha mieli hävinneen puolesta; lopeta jo kiusaaminen!
Metsänomistaja katseli tuulen kaatamia arvopuita, joita ei yhtiöt osta. Vahinko on melkoinen. Nuori toimittaja kysyi: "Miten paljon ketuttaa?" Mielestäni kysymys on tyhmä silloin kun vastaus tiedetään etukäteen. Katsoja tunsi myötätuntoa vahingon kärsineen puolesta.
Eteläsuomessa kuuntelin joskus radiota. Paikallisia reportaaseja teki Petri Kejonen. Pidin hänen tyylistään; asiantuntevaa ja asiallisesti esitettyä, fiksun miehen vaikutelma. Pilalle meni Mari Kiviniemen haastattelu. Sivuasioista; kannatustutkimuksista ja vaalimenestyksistä ja menestymättömyydestä jankuttamiseen kyllästyin ja suljin toosan. Tosin se on yks hailee, katsonko vai en, mielipiteelläni ei ole merkitystä itikan pierun vertaa.
Urheiluselostajat pitää panna kouluun, vai lienevätkö niin tyhmiä, etteivät opi. Urheilija parka haluaisi häpeän takia painua maan alle, mutta reportteri jaksaa jankata turhaa kyselyä. Katsojalle tulee paha mieli hävinneen puolesta; lopeta jo kiusaaminen!
Metsänomistaja katseli tuulen kaatamia arvopuita, joita ei yhtiöt osta. Vahinko on melkoinen. Nuori toimittaja kysyi: "Miten paljon ketuttaa?" Mielestäni kysymys on tyhmä silloin kun vastaus tiedetään etukäteen. Katsoja tunsi myötätuntoa vahingon kärsineen puolesta.
Eteläsuomessa kuuntelin joskus radiota. Paikallisia reportaaseja teki Petri Kejonen. Pidin hänen tyylistään; asiantuntevaa ja asiallisesti esitettyä, fiksun miehen vaikutelma. Pilalle meni Mari Kiviniemen haastattelu. Sivuasioista; kannatustutkimuksista ja vaalimenestyksistä ja menestymättömyydestä jankuttamiseen kyllästyin ja suljin toosan. Tosin se on yks hailee, katsonko vai en, mielipiteelläni ei ole merkitystä itikan pierun vertaa.
perjantai 24. helmikuuta 2012
Syntymä
Satumaahan syntyi prinsessa. Satumaa sekosi lopullisesti. Satumaan kuningas myhäili sivussa. Kuningatar, Kruununprinsessa ja prinssipuoliso loistivat keskipisteessä. Satumaan kansa pidettiin ajantasalla alusta pitäen. Siittämisen kellonaikaa eivät tosin antaneet julki. Raskauden kehitystä seurasivat ja tiedottivat päivien kulkua. Kruununprinsessan pyöristyvää vatsaa näyttivät televisiossa. Itäisen valtakunnan tietäjäkuningatar tarkasti pulleuden ja ennusti onnellista tulevaisuutta. Kuningattaren korvaan kuiskasi: "Varokaa vallankumousta!"
Kruununprinsessa vietiin sairaalaan. Satumaassa kukaan ei sinä yönä ummistanut silmiään. Prinsessa tunki itsensä ilmoille kello neljän aikaan. Kunnialaukauksia ammuttiin seitsemänkymmentäseitsemän. Piispat lupasivat rukoilla kolmen vuoden ajan joka aamu kello neljältä. Prinsessalle pitkää ikää.
Itäisen valtakunnan kansa riemuitsi. Heillä ei ole prinsessaa, kuningatar ei suostunut synnyttämään. Itäisen valtakunnan televisiossa vietettiin riemujuhlaa. Toimittajat hymyilivät kaikilla hampaillaan. Lehdissä varattiin kaksi aukeamaa läntisen naapurin kuningasperheelle.
Itäisessä valtakunnassa oli vain yksi, joka ei liittynyt riemuun. Miksi? kysyivät korpifilosofilta, joka väheksyi hässäkkää ja murahti:
"Tyhjäntoimittajia".
Kruununprinsessa vietiin sairaalaan. Satumaassa kukaan ei sinä yönä ummistanut silmiään. Prinsessa tunki itsensä ilmoille kello neljän aikaan. Kunnialaukauksia ammuttiin seitsemänkymmentäseitsemän. Piispat lupasivat rukoilla kolmen vuoden ajan joka aamu kello neljältä. Prinsessalle pitkää ikää.
Itäisen valtakunnan kansa riemuitsi. Heillä ei ole prinsessaa, kuningatar ei suostunut synnyttämään. Itäisen valtakunnan televisiossa vietettiin riemujuhlaa. Toimittajat hymyilivät kaikilla hampaillaan. Lehdissä varattiin kaksi aukeamaa läntisen naapurin kuningasperheelle.
Itäisessä valtakunnassa oli vain yksi, joka ei liittynyt riemuun. Miksi? kysyivät korpifilosofilta, joka väheksyi hässäkkää ja murahti:
"Tyhjäntoimittajia".
torstai 23. helmikuuta 2012
Unilääke
Joka aamu syön puuroa. Keitän Elovena Isokaurasta ja riisihiutaleista tai riisijauhoista. Silmiini osui semmoinen teksti, että kaurassa on melatoniinia (tai jotain sinnepäin), joka antaa rauhallisen unen. Eihän aamulla tavoitella unettamista?! Eipä ei, mutta minun toimeni tuppaavat menemään nurin niskoin.
Vanhan miehen ominaisuus ajaa ylös yöllä kahden aikaan. Suoritan toimen ja painan pääni tyynyyn. En saakaan unta. Pyöriskelen siinä tunnin verran ja kolmen kieppeillä nousen ylös. Mitäpä siinä tekisin? Panen puurokattilan tulelle. Popsin rauhassa puuron mustikkasopan höystämänä. On varhainen, ei vielä neljääkään. En keksi tekemistä, painun makuulle. Kuinka ollakaan; seuraavan kerran katson kelloa; se on puoli seitsemän. Nukuin makoisasti sen välin onnellisen tietämättömänä melatoniinin (vai mitä se nyt olikaan) vaikutuksesta.
Vanhan miehen ominaisuus ajaa ylös yöllä kahden aikaan. Suoritan toimen ja painan pääni tyynyyn. En saakaan unta. Pyöriskelen siinä tunnin verran ja kolmen kieppeillä nousen ylös. Mitäpä siinä tekisin? Panen puurokattilan tulelle. Popsin rauhassa puuron mustikkasopan höystämänä. On varhainen, ei vielä neljääkään. En keksi tekemistä, painun makuulle. Kuinka ollakaan; seuraavan kerran katson kelloa; se on puoli seitsemän. Nukuin makoisasti sen välin onnellisen tietämättömänä melatoniinin (vai mitä se nyt olikaan) vaikutuksesta.
keskiviikko 22. helmikuuta 2012
Murha vai armo?
Tv:n uutisissa välähti sana: armokuolema. Armokuolema vai armomurha? Käsitteitä sotketaan, kun joku haluaa lopettaa turhan elämän pitkittämisen tekniikan avulla. Juice Leskinen osoitti vahvuutensa käskemällä irrottaa letkut. Niuhottajat sanovat sitäkin armomurhaksi. Kun turha hoito lopetetaan, ei se ole armokuolema eikä -murha, se on luonnon järjestyksen noudattamista.
Minun on monia muita helpompi sanoa, etten halua elämäni pitkittämistä turhaan. Kahdeksan vuosikymmentä eläneenä loppu on väistämättä lähellä. Viimeiseen asti koneilla pidetty elämä ei ole elämää.
Julkaisivat paikallislehdessä mielipiteeni kyseisestä asiasta. Joku närkästynyt vastasi kiukkuisesti: "Olethan itsekin ollut letkuissa!"
Viittaus tarkoitti minulle tehtyä ohitusleikkausta. Tietysti voi kysyä: olinko minä sen arvoinen, että tuo operaatio tehtiin? Muuten vertaus ontuu. Leikkauksen jälkeen olen elänyt jo kolmetoista vuotta, kohta neljätoista. Leikkauksen jälkeen olen tehnyt työtä. Olen maksanut pankkivelkani, tehnyt muutamia video-ohjelmia ja kirjoittanut ärsyttäviä pakinoita. Toivon vielä eläväni yhden hyvän kesän. Toivon tekeväni parhaan video-ohjelmani. Tekstiäkin tuherran. Mutta sinä päivänä jolloin Kuolema kolkuttaa, pitää antaa mennä, ellei toivoa toipumisesta ole, tai en tiedä mitään tästä maailmasta. Saattaa olla, että haluan jatkaa vaellustani, jos sepelvaltimoni tarvitsevat peukalointia, mutta ennuste pitää olla riittävän hyvä.
Pielaveden Kirkkosaaressa vanhalla hautausmaalla oli rautaisessa ristissä totuudenmukainen teksti:
"OO KUOLEMA, KUINKA HYVIN SINÄ TEETKÄÄN SILLE, JOKA KIUSATTU ON."
Monena vuotena kävin sitä katsomassa, kunnes eräänä kesäpäivänä ristiä ei ollut. Kuka sen vei pois?
Kiusasiko teksti hurskastelijoita? Eihän Kuolemasta saa puhua, vai saako? Risti oli hyväkuntoinen, ei kaivannut korjausta. Ettei vaan ristin poistaminen ole haudan häpäisyä?!
Pyydän anteeksi, jos risti on taas paikallaan, en ole käynyt siellä vuosiin.
Totuus on niin kallisarvoinen, että sitä on käytettävä säästäen!?
Minun on monia muita helpompi sanoa, etten halua elämäni pitkittämistä turhaan. Kahdeksan vuosikymmentä eläneenä loppu on väistämättä lähellä. Viimeiseen asti koneilla pidetty elämä ei ole elämää.
Julkaisivat paikallislehdessä mielipiteeni kyseisestä asiasta. Joku närkästynyt vastasi kiukkuisesti: "Olethan itsekin ollut letkuissa!"
Viittaus tarkoitti minulle tehtyä ohitusleikkausta. Tietysti voi kysyä: olinko minä sen arvoinen, että tuo operaatio tehtiin? Muuten vertaus ontuu. Leikkauksen jälkeen olen elänyt jo kolmetoista vuotta, kohta neljätoista. Leikkauksen jälkeen olen tehnyt työtä. Olen maksanut pankkivelkani, tehnyt muutamia video-ohjelmia ja kirjoittanut ärsyttäviä pakinoita. Toivon vielä eläväni yhden hyvän kesän. Toivon tekeväni parhaan video-ohjelmani. Tekstiäkin tuherran. Mutta sinä päivänä jolloin Kuolema kolkuttaa, pitää antaa mennä, ellei toivoa toipumisesta ole, tai en tiedä mitään tästä maailmasta. Saattaa olla, että haluan jatkaa vaellustani, jos sepelvaltimoni tarvitsevat peukalointia, mutta ennuste pitää olla riittävän hyvä.
Pielaveden Kirkkosaaressa vanhalla hautausmaalla oli rautaisessa ristissä totuudenmukainen teksti:
"OO KUOLEMA, KUINKA HYVIN SINÄ TEETKÄÄN SILLE, JOKA KIUSATTU ON."
Monena vuotena kävin sitä katsomassa, kunnes eräänä kesäpäivänä ristiä ei ollut. Kuka sen vei pois?
Kiusasiko teksti hurskastelijoita? Eihän Kuolemasta saa puhua, vai saako? Risti oli hyväkuntoinen, ei kaivannut korjausta. Ettei vaan ristin poistaminen ole haudan häpäisyä?!
Pyydän anteeksi, jos risti on taas paikallaan, en ole käynyt siellä vuosiin.
Totuus on niin kallisarvoinen, että sitä on käytettävä säästäen!?
Terveys
Kävin maanantaina lääkärin tarkastuksessa. Sain todistuksen ajokortin uusimista varten. Sopi samaan yhteyteen kuin kontrollikäynti. Sanoin tohtorille olevani parempikuntoinen kuin pitkään aikaan. Verikokeet kertoivat hemoglobiinin normalisoituneen. 149. Kolesteroli hiukan noussut. Eniten muutosta on psa-lukemassa: 7,82. Sen takia pitää tutkia ultralla rakko ja rauhanen. Toivottavasti ei syöpää?
Lääkäri kiinnittää aina huomiota alhaiseen sykkeeseen: 44. Sanoo: "urheilijan sydän".
Kolesterolin kohoaminen johtuu, kun en syönyt lääkettä vähään aikaan. Tästälähin otan.
Toukokuusssa v 2010 olin huonossa kunnossa. Kävin Mehiläisessä tutkituttamassa sydäntä ultralla. Suurenpia vikoja ei havaittu, uutena asiana aorttaläpän vuoto, "tihkuu". Mennessä olin niin uupunut, että en meinannut jaksaa mennä Kuopion rautatieasemalta Kauppakadulle. Vastaanotossa annoin paperit kassalle ja menin lepäämään, istumaan. Virkailija kävi siinä tekemässä paperihommat. Lepäämiseen jäi aikaa ja jaksoin vaivatta mennä tutkimushuoneeseen.
Verenvuotojen takia olin hoidettavana KYS:ssä v 2007. Jonkin verran dramatiikkaa. Kusipuolen vuotoja hoidettiin. Kevään 2010 huono kunto johtui arveluni mukaan Primaspanin aiheuttamana vuotona suolistoon. Siitä johtunut anemia. Mainitsin epäilystäni jollekin hoitohenkilökunnasta. Sain vastauksen: "ei se tihku".
Tein omat ratkaisuni. Vähensin aspiriiniin syöntiä, kun joskus lirahti verinen kusi. Pienensin omavaltaisesti pitoisuuen 100:sta 50:neen. Keräsin runsaasti nuoria nokkosia, panen ruokaan joka päivä. Voisiko primaspanin lopettaa kokonaan? Tuleeko kuolema nopeammin? Onko sillä väliä?
Kuntoilua harrastin vointini mukaan. Juoksemaan en pystynyt. Ostin käytetyn tunturin ja ajoin sen verran kuin pystyin. Pyörällä ajaminen sujui paremmin kuin juoksu. Uimahalli aukesi joskus elokuulla. Paljon en pystynyt uimaan. Oire tuli joskus parin altaanmitan uituani. Aluksi uin 200 - 300 metriä.
Kunto alkoi kohentua. Takapakkia tuli vuoden vaihteessa 2011. Keuhkoputkentulehdus, kuulon heikkeneminen ja korvien puhkominen.
Sen jälkeen kunto kohosi. Pystyn vähän juoksemaan ja uinut jopa kilometrin ilman oireita. Uin hiljalleen. Nyt jätän matkan lyhemmäksi, mutta lisään varovasti voiman käyttöä. Hemoglobiinin normalisoituminen todistaa tervehtymistä.
Alle kakskymppisenä havaitsemani sydämen pieni rytmivirhe on hävinnyt. Lääkärin kuuntelu ja sydänfilmi todistavat havaintoni. Ehkä stressin vähentyminen?
Aikaisemmasta poiketen join konjakkia säännöllisesti. 35 cl pullo viikossa. Pullo 2 - 3:ssa päivässä ja sitten viinattomia päiviä. Rahan menoa, mutta onko se hyödyksi?
Jatkan tällä linjalla, koska kokemus on rohkaiseva. En noudata pilkuntarkasti hoito-ohjeita.
Lääkäri kiinnittää aina huomiota alhaiseen sykkeeseen: 44. Sanoo: "urheilijan sydän".
Kolesterolin kohoaminen johtuu, kun en syönyt lääkettä vähään aikaan. Tästälähin otan.
Toukokuusssa v 2010 olin huonossa kunnossa. Kävin Mehiläisessä tutkituttamassa sydäntä ultralla. Suurenpia vikoja ei havaittu, uutena asiana aorttaläpän vuoto, "tihkuu". Mennessä olin niin uupunut, että en meinannut jaksaa mennä Kuopion rautatieasemalta Kauppakadulle. Vastaanotossa annoin paperit kassalle ja menin lepäämään, istumaan. Virkailija kävi siinä tekemässä paperihommat. Lepäämiseen jäi aikaa ja jaksoin vaivatta mennä tutkimushuoneeseen.
Verenvuotojen takia olin hoidettavana KYS:ssä v 2007. Jonkin verran dramatiikkaa. Kusipuolen vuotoja hoidettiin. Kevään 2010 huono kunto johtui arveluni mukaan Primaspanin aiheuttamana vuotona suolistoon. Siitä johtunut anemia. Mainitsin epäilystäni jollekin hoitohenkilökunnasta. Sain vastauksen: "ei se tihku".
Tein omat ratkaisuni. Vähensin aspiriiniin syöntiä, kun joskus lirahti verinen kusi. Pienensin omavaltaisesti pitoisuuen 100:sta 50:neen. Keräsin runsaasti nuoria nokkosia, panen ruokaan joka päivä. Voisiko primaspanin lopettaa kokonaan? Tuleeko kuolema nopeammin? Onko sillä väliä?
Kuntoilua harrastin vointini mukaan. Juoksemaan en pystynyt. Ostin käytetyn tunturin ja ajoin sen verran kuin pystyin. Pyörällä ajaminen sujui paremmin kuin juoksu. Uimahalli aukesi joskus elokuulla. Paljon en pystynyt uimaan. Oire tuli joskus parin altaanmitan uituani. Aluksi uin 200 - 300 metriä.
Kunto alkoi kohentua. Takapakkia tuli vuoden vaihteessa 2011. Keuhkoputkentulehdus, kuulon heikkeneminen ja korvien puhkominen.
Sen jälkeen kunto kohosi. Pystyn vähän juoksemaan ja uinut jopa kilometrin ilman oireita. Uin hiljalleen. Nyt jätän matkan lyhemmäksi, mutta lisään varovasti voiman käyttöä. Hemoglobiinin normalisoituminen todistaa tervehtymistä.
Alle kakskymppisenä havaitsemani sydämen pieni rytmivirhe on hävinnyt. Lääkärin kuuntelu ja sydänfilmi todistavat havaintoni. Ehkä stressin vähentyminen?
Aikaisemmasta poiketen join konjakkia säännöllisesti. 35 cl pullo viikossa. Pullo 2 - 3:ssa päivässä ja sitten viinattomia päiviä. Rahan menoa, mutta onko se hyödyksi?
Jatkan tällä linjalla, koska kokemus on rohkaiseva. En noudata pilkuntarkasti hoito-ohjeita.
keskiviikko 15. helmikuuta 2012
Komissaari
Mistäköhän syystä Olli Rehn kelpuutettiin EU:n korkeaan virkaan? Siitäkö syystä, että juuri ne virat ovat paskaduuneja? EU:n laajentuminen oli mahdoton tehtävä. Laajentumiseen oli käytettävissä vain taloudellisesti surkeita valtioita. Viro on ainoa, jolla on mahdollisuuksia ja käyttävät niitä järkevästi. Tulee mieleen touhakka, jota poliitikot harrastivat, kun piti saada Suomi EU-kelpoiseksi. Ihmettelin silloin, että mitä vikaa Suomessa on? Suomi oli ennen liittymisen suunnittelua monin verroin korkeammalla tasolla, mihin Itäisen Euroopan entiset kommunistivaltiot ikinä pystyvät. Olli Rehn ei elä niin vanhaksi, että nuo valtiot kehittyvät silloisen Suomen tasolle.
Virkansa ja työnantajansa puolesta joutuu Olli Rehn selittelemään konkurssivaltioiden avustamista. Suomen hallitus vetoaa siihen, että jos Kreikka sortuu, Suomikin sortuu! Sitä eivät tunnusta, että minkään maailman raha ei riitä loputtomiin. "Kyllä Välimereen mahtuu!" Puolustelevat Suomella olevan vähemmän velkaa kuin pahimmilla kumppaneilla. Entä sitten? Suomellakin on liikaa velkaa. laskettakoon millä prosentilla tai tunnusluvulla tahansa. Ja lisää otetaan. Muilla valtioilla on vielä enemmän velkaa. Koko eurooppa on ylivelkantunut, eikä yritetä vähentää velan ottamista, puhumattakaan, että lyhennettäisi.
Soinia syyttävät, ettei lähtenyt hallitukseen kantamaan vastuuta. Pelkkää hurskastelua. Päinvastoin pitivät kaikin voimin Soinia paitsiossa ja puhuivat ovelasti. Valehtelivat niin että vieläkin korvat heiluvat.
Kreikassa mellakoivat, koska kansa ei suostu elintasoa laskettavaksi. Koko Eurooppa ei suostu vähentämään valtioiden menoja. Ei suomalaisetkaan. Palkkoja nostetaan lakkoilun uhalla, vaikka työpaikat karkaavat kauas kuin pilvet elokuvassa.
Virkansa ja työnantajansa puolesta joutuu Olli Rehn selittelemään konkurssivaltioiden avustamista. Suomen hallitus vetoaa siihen, että jos Kreikka sortuu, Suomikin sortuu! Sitä eivät tunnusta, että minkään maailman raha ei riitä loputtomiin. "Kyllä Välimereen mahtuu!" Puolustelevat Suomella olevan vähemmän velkaa kuin pahimmilla kumppaneilla. Entä sitten? Suomellakin on liikaa velkaa. laskettakoon millä prosentilla tai tunnusluvulla tahansa. Ja lisää otetaan. Muilla valtioilla on vielä enemmän velkaa. Koko eurooppa on ylivelkantunut, eikä yritetä vähentää velan ottamista, puhumattakaan, että lyhennettäisi.
Soinia syyttävät, ettei lähtenyt hallitukseen kantamaan vastuuta. Pelkkää hurskastelua. Päinvastoin pitivät kaikin voimin Soinia paitsiossa ja puhuivat ovelasti. Valehtelivat niin että vieläkin korvat heiluvat.
Kreikassa mellakoivat, koska kansa ei suostu elintasoa laskettavaksi. Koko Eurooppa ei suostu vähentämään valtioiden menoja. Ei suomalaisetkaan. Palkkoja nostetaan lakkoilun uhalla, vaikka työpaikat karkaavat kauas kuin pilvet elokuvassa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)