Suoraveloitus oli mutkaton homma, ei tarvinnut huolehtia, eikä pelätä unohtumista. Se on tietysti liian vaivalloinen ja ehkä kallis palvelu tilinomistajan hyväksi tehtävästä? Tyrkyttävät e-laskua. Ensimmäinen e-lasku oli Soneralle. Huolimatta e-laskulla maksusta, tuli karhukirje ja lisämaksu. Suutuin hommaan ja muutenkin Soneraan. Sain vängättyä irtisanomisen.
Nyt olen laatinut asioita e-laskulle. Tähänastiset lankeavat maksuun myöhemmin. Viimeksi annoin e- laskulle dna:n. Tuli karhukirje. Muistelin maksaneeni ja ihmettelin. Tarkastin tilin. Huomasin etten ollut maksanut toukokuussa. Maksoin tililtä.
Katselin uteliaisuuttani pankin netistä. Siellä sanotiin olevan hyväksymätön e-lasku dna:lle. Katsoin erääntyvistä. Siellä oli kaksi samankokoista. Hyväksymätön e-lasku ja odottamassa eräpäivää karhuttuna maksamani. Onneksi aloin kurkkimaan. Niin paljon kamppailin aikoinaan laskujen ja karhujen kanssa, että tulin yliherkäksi maksumuistutuksille.
Oletin sen sillä hyväksi, että e-lasku hoituu. Kaikki ovat vakiomaksuja, mutta ei samansuuruisia. Samansuuruinen on määräajan yhtiövastike, sen laitoin aina toistuvaan maksuun ja olin huoleti. Nyt pitää e-lasku hyväksyä. Hyväksytään, mutta en tiennyt menettelytapaa. Pankin verkkoon on asiaa harvoin, enkä niin ollen katsonut pankin sivulle, kun en mielestäni tarvinnut.
Kauankohan e-lasku on käytössä? Ainakaan muuttumattomana se ei pysy, jos nörttien metkuja ajattelen. Piti helpottua, mutta jatkuvasti sekoilen, vaikka luulen olevani suhteellisen selväjärkinen.
Mummo käytävän toisella puolella sotki televisionsa, ei näkynyt minkäänlaista kuvaa, pelkkä ruutu vain. Voidaan päätellä, että mummo ei pysty asioimaan nettipankissa. Entä moniko toinen mummo?
Huijarit luottavat tähän ja kauppaavat liittymiä toiten päälle. Minullekin tekivät jekun, jonka selvittely ei meinannut onnistua.